دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

ساخت بزگترین پل دنیا با 65 برج ایفل

به گزارش دیلی تلگراف، پل کینگدائو هایوان به طول 44 کیلومتر بر روی کانال انگلیش حدود 5 کیلومتر طولانی تر از رکورد قبلی است که بر روی دریاچه ای در لوئیزیانای آمریکا ثبت شده بود.
این سازه عظیم مرکز شهر بندری رو به رشد کینگدائو در شرق چین را به حومه هوانگدو مرتبط می کند.

این پل که ظرف 4 سال با هزینه 5/5 میلیارد پوند ساخته شده نشان دهنده پیشرفت مهندسان چینی در سالهای اخیر است.

این جاده 6 بانده با بیش از 5200 ستون توسط گروه شاندونگ گائوسو ساخته شده است و انتظار می رود با افتتاحش در سال جاری بیش از 30 هزار خودرو در روز را پذیرا بوده و زمان سفر بین این دو نقطه را 20 تا 30 دقیقه کاهش دهد.

دست کم 10 هزار کارگر در قالب دو تیم کار ساخت این پل را شروع کردند که از دو انتهای پل شروع به ساختن شده و در میانه راه به هم رسید.

بیش از 450 هزار تن فولاد در ساخت این پل استفاده شده که با آن می توان 65 برج ایفل درست کرد. بیش از 3/2 میلیون متر مکعب بتون هم مورد استفاده بوده که برای پر کردن 3800 استخر شنای مسابقات المپیک کافی است.

مقامهای چینی اعلام کرده اند که این پل در برابر زلزله 8 ریشتری هم مقاوم است.
شهر کینگدائو که اقتصادش سالانه 16 درصد رشد را دارست یکی از با ارزشترین شهرهای چین است که بندر اصلی نیروی دریایی چین بوده و مسابقات قایقرانی المپیک 2008 چین هم در این شهر برگزار شد.

چین هم اکنون 7 پل از پل طولانی جهان از جمله طولانی ترین پل ریلی به طول 165 کیلومتر در شانگهای را در اختیار دارد.

التبه با توجه به اینکه شانگهای سرمایه گذاری میلیاردی را در ساخت و ساز چین انجام داده انتظار نمی رود پل کینگدائو لقب طولانی ترین پل آبی جهان را تا مدت زمانی زیادی در اختیار داشته باشد.

در دسامبر 2009 کار بر روی پل 50 کیلومتری بین ژوهای در جنوب چین و قلب مالی و تجاری هنگ کنگ آغاز شده است. پروژه ای 5/6 میلیارد دلاری که انتظار می رود تا سال 2016 تکمیل شود.

گفتنی است، چندی پیش نیز چین با ساخت یک هتل 15 طبقه در 6 روز رکورد سریعترین ساخت هتل را شکسته بود و موجب شگفتی شده بود، البته ناگفته نماند چینی ها که اینگونه شگفتی ساز هستند، در ایران نیز یک شگفتی و رکورد عجیبی را به جای گذاشته اند و آن هم ساخت برگزاه تهران و شمال است که گویا تا آخر الزمان ادامه خواهد داشت.
با  وجود تمامی هشدارهای مقامات محلی استان های گیلان و مازندران ، کارشناسان راه و پلیس راه کشور درباره بحران در محورهای مواصلاتی تهران - شمال، مردم همچنان بایدبرای ساخت 121کیلومتر بزرگراه  تهران- شمال در انتظار بنشینند.

این بزرگراه می تواند از سرخ شدن سرزمین سبز شمال از خون مسافران خسته ای که پس از تلاش بسیار برای توسعه کشور به یک هفته استراحت و تفریح سالم نیاز دارند، پایان دهد، اما به نظر می رسد این انتظار را پایانی نیست.  دست اندرکاران طرح های ملی معتقدند ، یک طرح ملی عزم ملی می خواهد و ساخت بزرگراه تهران - شمال که علاوه بر تاثیر بر رفاه داخلی بر روابط منطقه ای نیز تاثیرگذار است به عنوان طرح ملی، به عزم ملی مسوولان نیاز دارد.
در بیشتر نقاط دنیا طرح های ملی را بالاترین مقام اجرایی کشور رهبری می کند و در هر ماه و یا هر هفته آن را پیگیری کرده تا به نتیجه برسد، اما این طرح سالیان سال است که به حال خود رهاشده و همچنان زبانزد مردم است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد