دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

ده غول برتر ساخت دست بشر

060428-bagger288-garzweiler.jpg

با توجه به سلیقه مرسوم مصرف کنندگان تکنولوژی، شرکت ها مسابقه بی پایانی را برای ساخت کوچک ترین گجت ها شروع کرده اند. همین باعث شده است که بسیاری از ما حظ و جذابیت تماشای ابزارهای بسیار بزرگ را فراموش کنیم!

 

ده ماشینی را که اینجا معرفی کرده ایم، آنچنان عظیم هستند که با دیدن شان احتمالا در خصوص مفهوم کلمه بزرگ دچار مشکل خواهید شد. مواظب باشید که پس از خواندن این مطلب برای درک کلمات کوچک، بزرگ و غول پیکر، نیازمند مراجعه به روانکاو نباشید.

 

پس با احتیاط کامل لینک ادامه مطلب را دنبال کنید.

ادامه مطلب ...

موجودی عجیب از ساحل ولز سر درآورد!

آیا گودزیلا وجود دارد ؟ !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کودکان افسانه‌ها می‌آورند
درج در افسانه‌شان بس سر و پند(فردوسی)
به نظر می‌رسد این بار نه افسانه‌ای در کار است نه چیزی شبیه به آن بلکه واقعیت ملموس‌تر از آن است که بشود انکارش کرد. دیگر نمی‌توان وجود موجودی مانند گودزیلا را از بیخ و بن منکر شد چرا که حتی اگر دانشمندان هم به دنبال کشف این حقیقت نباشند خودش سر از آب بیرون می‌آورد. این‌بار حتی کودکی از راه نرسیده و قصه‌ای سرهم نکرده است.

ادامه مطلب ...

فنلاند برنده مدال طلای رقابتهای جهانی سونای 110 درجه شد !

فنلاند که قبل از این مسابقات جالبی نظیر حمل همسر و پرتاب موبایل را به جهان معرفی و در آنها موفقیت هایی را نیز به دست آورده بود، این بار در مسابقه استقامت در سونا نیز به قهرمانی رسید. آنهم سونای بالای 110 درجه سانتی گراد! این رقابت ها در یکشنبه شب گذشته ( 9 اگوست 2009 ) در شهر Heinola برگزار شد.

در این رقابت عجیب و غریب شرکت کننده ای از کشور میزبان با نام Timo Kaukonen، توانست با زمان 3 دقیقه و 46 ثانیه در داخل حرارت 110 درجه سانتی گرادی سونا دوام بیاورد و دو ثانیه بعد از آخرین رقیب هم وطنش Ilkka Poeyhiae از سونا خارج شود.
Timo که اهل لاهتی می باشد با این پیروزی، پنجمین قهرمانی پیاپیش را در رده جهانی مردان جشن گرفت. در رده زنان هم Tatyana Arkhipenko از روسیه با زمان 3 دقیقه و 9 ثانیه به پیروزی رسید.

از سال 1999 مسابقات جهانی استقامت در سونا، در شهر Heinola که در 138 کیلومتری شمال فنلاند واقع است برگزار گردیده است. در مسابقات امسال بیش از 150 شرکت کننده از 20 کشور جهان به رقابت پرداختند که بیشتر آنها از فنلاند، بلژیک، بلاروس و سوئد بودند.
 


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

افتتاح لوکس ترین، زیباترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا !

Mardan Palace Hotel

هتل معروف، فوق مدرن و پنج ستاره "مردان" در ۲۳ می ۲۰۰۹ در ساحل کندو (Kundu) در آنتالیای ترکیه افتتاح شد.
در مراسم آغاز به کار و افتتاح این هتل معروفترین چهره های هنر معاصر دنیا از جمله ستارگان سینما و موسیقی حضور داشتند. ارطغرل گؤنای وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاح این هتل بی مانند حضور یافتند. همچنین شارون استون، ریچارد گر، ماریا کری، مونیکا بلوچی، پاریس هیلتون، سیل هنری و تام جونز از جمله بازیگران، خوانندگان و مدلهای معروف دنیا هستند در مراسم افتتاح هتل فوق مدرن مردان (Mardan Hotel) شرکت کردند.

این هتل که از مدرنترین هتلهای موجود در دنیا می باشد با هزینه ای بالغ بر ۱.٤ میلیارد دلار احداث شده است. هتل فوق مدرن مردان در محوطه ای به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع ساخته شده است. بنای هتل از استانبول الهام گرفته شده است. در هتل مردان یک استخر عظیم ۱٦ هزار متر مربعی موجود است.

این هتل دارای ۲۷۱ اتاق استاندارد، ٦۲ اتاق بسیار بزرگ، ۱٦ سوئیت سلطنتی با الهام گیری از کاخ دلماباغچه، ۳۸ حمام ترکی، ٤۱ اتاق دوبلکس، ۸۲ جونیور سوئیت، ٤ آپارتمان شاهنشاهی، دو سوئیت ٦۰۰ مترمربعی با حوضهای ویژه، ٤٤ سوئیت دارای باغچه، ۱٦ رستوران و ۳۲ بار می باشد. استخر هتل با الهام گیری از تنگه استانبول ساخته شده است و بنا نیز دارای موتیفهایی از قصر دلما باغچه می باشد.
هتل مردان همانند استانبول دارای دو قطعه می باشد که یک حوض وسیع بین آنها قرار دارد. در یک طرف حوض، بناها با الهام از مناطق اورتاکؤی و آرناووت کوی در بخش اروپایی استانبول و در طرف دیگر نیز بناها با الهام از معماری کلاسیک ترکی در بخش آسیایی، ساخته شده اند. در فاصله بین دو طرف نیز رفت و آمد با قایقهای سلطنتی صورت می پذیرد.
هتل مردان با سرمایه گذاری تلمان اسماعیل اف، شهروند آذربایجانی الأصل روسیه ساخته شده است. ترکیه یکی از جذابترین کشورهای دنیا برای گردشگری است و مسئولان کشور نیز زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های توریستی را فراهم کرده و امنیت سرمایه آنها را تضمین می کنند. ترکیه در سال گذشته پذیرای ۲٦ میلیون توریست خارجی بوده است.


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org ادامه مطلب ...

روستایی با 200 دوقلو

سال‌هاست که علت وجود بیش از 200 دوقلو در یکی از روستاهای هند به نام کودینجی بر پزشکان پوشیده است.

به گزارش روییترز روستای کودینجی در استان کرالای شمالی کشور هند 1500 نفر جمعیت و حدود 230 دوقلو وجود دارد. این تعداد چهار برابر متوسط جمعیت دوقلوها در جوامع مختلف است.

انجمن دوقلوها و اقوام این روستا تعداد دوقلوها در ابتدای سال 2009 را 204 نفر اعلام کردند. انتظار می‌رود که این تعداد به 230 نیز افزایش یافته باشد.

ادامه مطلب ...

۱۵ آسمان خراش بزرگ دنیا


در صورتی که هر یک ازعکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده وگزینه Show Picture رابزنید

Dubai

15 آسمان خراش بزرگ دنیا 

ادامه مطلب ...

قدرتمند ترین لپ تاپ ویژه بازی در جهان: eX-L 18

 

لپ تاپ جدید شرکت Maingear عنوان قدرتمند ترین لپ تاپ ساخته شده برای علاقمندان بازی های کامپیوتری را به دست آورده است. اگر بخواهید معنای قدرتمند را روی یک لپ تاپ متوجه شوید بهتر است به مشخصات فنی این لپ تاپ کوچولو توجه کنید:
پردازشگر Intel Core 2 Due Extreme با دو کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 280M به همراه هشت گیگابایت RAM از نوع DDR3.
برای حافظه داخلی می توانید تا سه عدد هارد دیسک 2.5 اینچی داخل شکم این لپ تاپ جاسازی کنید یا اگر دوست داشتید از SSD استفاده کنید تا لپ تاپ تان پرواز کند.
داشتن درایو بلوری در این لپ تاپ اختیاری است و البته هنوز در مورد نمایشگر آن صحبت نکردیم. می توانم شرط ببندم که نمایشگر آن از نمایشگر کامپیوتر رومیزی خیلی ها بزرگتر است. به خاطر اینکه مانیتور این لپ تاپ 18.4 اینچی است و با رزولیشن 1920 در 1080 به خوبی قادر به راضی کردن علاقمندان بازی های کامپیوتری خواهد بود.
برای چنین چیزی انتظار قیمت ارزان که ندارید؟ قیمت پایه این لپ تاپ از 2999 دلار شروع می شود. به هر حال، داشتن لقب قدرتمند ترین خرج دارد.  
منبع

اولین ها

اولین زن جراح ایرانی:"سکینه پری" متولد 1281-1307 در روسیه دیپلم دکتری گرفت و 1314 با اجازه نامه ی پزشکی خود را دریافت کرد.

اولین زن جراح پلاستیک:"دکتر هاسمیک هاراطونیان" در سال 1339 در این رشته فارغ التحصیل شد.

اولین زن داروساز:"اقدس غربی" و "اختر فردوس" اولین زنان دکتر داروساز ایرانی هستند که در سال 1316 وارد دانشگاه تهران شدند و در سال 1320 در این رشته فارغ التحصیل شدند.

اولین زن وکیل دادگستری:"یکاترینا سعیدخوانیان" متولد1278 اولین زن ایرانی که پس از تحصیل در رشته قضایی در روسیه به سال 1327 در تهران پروانه وکالت گرفت و به کار پرداخت.

اولین زن تاجر ایرانی: "مهین افشار" در سال 1336 موفق به دریافت کارت بازرگانی شد.

اولین زن سرتیب ایرانی:"مرضیه ارفعی" در سال 1312 با درجه هم ردیف سروانی در ارتش مشغول خدمت شد و در سال 1338 به عنوان اولین زن به درجه سرتیپی رسید.

اولین زن روزنامه نگار:"صدیقه دولت" در اصفهان به سال 1297 مجله" جمعیت نسوان وطن خواه" و مجله " زبان زنان" را منتشر کرد.

اولین زن خلبان:"عفت تجارتی" در سال 1318 در 22 سالگی برای اولین بار و به عنوان اولین زن در رشته خلبانی نام نویسی کرد و در همان سال اولین پرواز خود را با هواپیمای تایگرموس انجام داد.

اولین زن پرستار:"فاطمه توانایی" که در سال 1310 در آموزشگاه کوچک در شهر رشت نام نویسی کرد. او در سال 1314 در این رشته فارغ التحصیل شد.

اولین هنرمندان زن تاتر:اولین زنان که روی صحنه رفتند دو تن از زنان ارمنی به نام های " وارتوتریان"و"سراکالندریان" بودند.اولین زن آوازه خوان:"قمرالملوک وزیری" که صفحه پر کرد و پس از او "ملوک ضرابی" بود

نابغه‌ترین و دیوانه‌ترین دانشمندان جهان را بشناسید!

 

 

لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به معرفی 10 نفر از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند.

دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشر به عنوان بزرگترینها به ثبت رسیده است در زمان حیات خود نسبت به دیگر افراد به گونه ای غیرعادی به شمار می آمده اند. این افراد با هوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیرعادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.

نشریه علمی لایوساینس به منظور معرفی این افراد که در دوره خود از برترینها به شمار می رفته اند، طی گزارشی جالب لیست 10 نفر از این دانشمندان که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی از نظر بسیاری از افراد زمان خود دیوانه به شمار می رفته اند را با عنوان "لیست 10 تن از دیوانه ترین دانشمندان جهان" منتشر کرده است.

 

یوهان کونراد دیپل: وی در کشور آلمان و در قلعه ای به نام فرانکشتاین متولد شده و رشد کرد. در قرن 17 میلادی وی به عنوان یک شیمی دان موفق به ابداع رنگدانه آبی پروس یکی از اولین رنگهای شیمیایی ترکیبی در جهان شد. اما اصلی ترین و بی پایان ترین تلاش وی که شهرت زیادی را نیز برایش به ارمغان آورد تلاش برای کشف اکسیر حیات یا نامیرایی است. شایعاتی که درباره آزمایشهای وی بر روی اجساد انسانها وجود داشته است الهام بخش شکل گیری شخصیت افسانه ای داستان فرانکشتاین بوده است.

 


ادامه مطلب ...