دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

برترین‌های الکترونیک در سال ۲۰۰۸

برترین‌های الکترونیک در سال ۲۰۰۸

 
در حال حاضر تبدیل گفتار صوتی به نوشتاری توسط یک ماشین نویس انجام می شود اما ممکن است یک روز این کار به طور خودکار صورت بگیرد.

دستگاه پخش موسیقی Ibiza شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی درباره نمایشگاه سالانه "سی ایی اس" (‪ (Consumer Electronics Show‬در آمریکا آغاز به کار می‌کند ، به برترین وسایل الکترونیکی سال ‪ ۲۰۰۸‬که قرار است در این نمایشگاه عرضه شود نگاهی انداخته است.
از جمله برترین وسایل الکترونیکی "رادیو برای ناشنوایان" است.
در سراسر جهان میلیون‌ها نفر مشکل شنوایی دارند و از لذت شنیدن رادیو محرومند.
در این وسیله متن گفتار رادیویی همزمان با پخش برنامه از رادیو بر روی صفحه ظاهر می‌شود.
این وسیله ساخت کنسرسیوم سازمان رسانه‌ای "رادیوی ملی" (‪Public Radio‬ ‪ (National‬سازمانی نیمه مستقل و غیرانتفاعی، "موسسه هریس"، یک شرکت فعال در زمینه فن آوری و دانشگاه "توسان"، (‪ (Towson University‬است، که در آن سیستم صوتی به کار رفته است که گفتار رادیویی را به متون کتبی تبدیل می کند.
در حال حاضر تبدیل گفتار صوتی به نوشتاری توسط یک ماشین نویس انجام می شود اما ممکن است یک روز این کار به طور خودکار صورت بگیرد.
متن‌های تایپ شده همزمان با پخش برنامه رادیویی بر روی یک صفحه تلویزیونی سوار بر رادیو ظاهر می‌شود.
این کنسرسیوم درصدد است پس از به نمایش گذاشتن این رادیوی جدید در نمایشگاه سی ایی اس، تا آخر سال جدید میلادی آن را به بازار ارائه کند.
دیگر وسیله جالبی که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد ، "تلویزیون بی سیم اچ دی " است. این تلویزیون می‌تواند بدون اتصال سیم امواج تصویری را از چندین متر فاصله دریافت کند.
وستینگهاوس، با همکاری "پلاس لینک"، شرکت فعال در زمینه شبکه‌های ارتباطی، تلویزیونی را ابداع کرده‌اند که به گفته آنها اولین تلویزیون اچ دی (تصویر با وضوح بالا) بدون سیم است.
ظاهر این تلویزیون که ابعاد صفحه آن ‪ ۴۷‬اینچ است، از هر لحاظ مانند تلویزیون‌های دیگر است اما در داخل آن گیرنده‌ای تعبیه شده که از فرستنده یک دستگاه پخش دی وی دی با وضوح بالا امواج تصویری دریافت می‌کند.
اولین نمونه‌هایی که به بازار ارائه خواهد شد برای مراکز تجاری در نظر گرفته شده است اما با کم شدن هزینه این فن آوری جدید، این تلویزیون ها بزودی به خانه‌ها نیز راه خواهد یافت.
"تلفن سیار" دیگر وسیله‌ای است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
تلفن موبایل ارتباط میان مردم را متحول کرده است اما چند محقق و شرکت ژاپنی بر آن شده‌اند تا موارد استفاده از این وسیله را افزایش دهند.
کنسرسیوم "پی یو سی سی" (‪ ,(The P2P Universal Computing Consortium‬شبکه ارتباطی را ابداع کرده که می‌توان با استفاده از دستگاه معمولی تلفن موبایل، از راه دور وسایل برقی داخل منزل را کنترل کرد.
این کنسرسیوم در نمایشگاه سی ایی اس لاس وگاس یک دستگاه آی فون شرکت اپل را به نمایش گذاشت که به شبکه ارتباطی جدید مجهز بود و یکی از بازدیدکنندگان با استفاده از آن توانست وسایل منزلش در توکیو را روشن و خاموش کند.
این بازدیدکننده با استفاده از این شبکه ارتباطی جدید توانست چراغ ها، سیستم تهویه و حتی ماشین لباسشویی خانه‌اش را از راه دور روشن و خاموش کند.
این فن آوری چندی است که در ژاپن مورد استفاده بوده و کاربران شبکه "ان تی تی دوکومو" (‪ , (NTT CoCoMo‬در این کشور با استفاده از موبایل‌های خود وسایل خانه شان را از راه دور کنترل می‌کنند.
این کنسرسیوم ژاپنی همچنین از ابداع خود برای امور بهداشتی از جمله برای ساخت پوشک بی‌سیم، که برای بیماران بستری قابل استفاده است و همچنین مانیتور قلب، که به پزشک معالج این امکان را می‌دهد تا از راه دور قلب بیمار را تحت نظر داشته باشد، استفاده کرده اند.
در ماه‌های آینده این گروه نرم افزاری را به بازار ارائه خواهد کرد که به همه این امکان را می‌دهد تا این شبکه ارتباطی را برای خود راه اندازی کنند.
برپایه این گزارش در این نمایشگاه چهار روزه که در لاس وگاس آمریکا از فردا رسما آغاز به کار می‌کند ، ‪ ۲۷۰۰‬شرکت از سراسر جهان حضور دارند و بیش از بیست هزار وسیله الکترونیک و همچنین فن آوری‌های جدید را ارائه خواهند کرد.

بزرگترین دزدی قرن بیستم!

بزرگترین دزدی قرن بیستم!

فکر می کنید بزرگترین دزدی قرن بیستم چه بوده است؟ طلا؟ الماس و جواهرات؟ پول؟ نفت؟ حدس شما چیست؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

در حالیکه همه مردم و همه جهان فقط نظاره می کنند!

ارزانترین اتومبیل جهان به نمایش گذاشته شد

ارزانترین اتومبیل جهان به نمایش گذاشته شد

ارزانترین اتومبیل جهان در دهلی نو، پایتخت هند، به نمایش گذاشته شد.
این اتومبیل برای مصرف خانواده ها در هند طراحی شده است
شرکت خودروسازی "تاتا"، طراح و سازنده این خودرو است که به خاطر قیمت کم آن "اتومبیل مردم" نامیده شده است.
قیمت "اتومبیل مردم" - که با نام تجاری تاتا نانو به بازار عرضه می شود - حدود صد هزار روپیه یا دو هزار و پانصد دلار خواهد بود.
از نظرکارشناسان معرفی این خودرو انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب می شود؛ اما طرفداران محیط زیست ابراز نگرانی کرده اند که هجوم اتومبیل های ارزان قیمت باعث خواهد شد که تاثیر سوء مصرف سوخت های فسیلی بر آب و هوا دوچندان شود.
در هر حال، عرضه این اتومبیل ارزان قیمت به ویژه باعث خواهد شد که مردم کشورهای در حال توسعه بتوانند صاحب یک خودروی شخصی شوند.
"راتان تاتا"، رییس شرکت خودروسازی تاتا می گوید که امیدوار است "ارزان ترین" خودروی جهان بتواند زندگی مردم هند را آسانتر و امن تر کند؛ خانواده های کم درآمد در بسیاری از نقاط جهان از جمله هند مجبور هستند چند نفره سوار موتورسیکلت شوند که به لحاظ جانی بسیار خطرناک است.
"تاتا نانو"، چهار در و پنج نفره است و حجم موتور آن که در صندوق عقب خودرو جاسازی شده، 624 سی سی است.
این اتومبیل مجهز به دستگاه تهویه هوا و پنجره برقی یا فرمان هیدرولیک نیست اما مدل دولوکس آن نیز به بازار ارائه خواهد شد.
شرکت "تاتا" قصد دارد در وهله اول 250 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کند و انتظار دارد که در نهایت سالانه تا یک میلیون تقاضا برای این خودروی ارزان دریافت کند.
در حال حاضر از هر هزار نفر از مردم هند یک نفر صاحب خودروست اما اگر "اتومبیل مردم" موفق باشد این وضعیت احتمالا تغییر خواهد کرد.
خبر ساخت و عرضه "نانو"، در حالی اعلام شده است که پیش بینی می شود با توجه به اقتصاد رو به رشد و قدرت خرید مردم هند، در سال های آینده بازار خودرو در داخل این کشور شدیدا رشد کند.
این احتمال وجود دارد که بازارهای خودرو در آفریقا و آمریکای لاتین نیز به خرید "نانو" تمایل نشان دهند.

 

گرانترین قهوه از مدفوع حیوانی بنام luwak تهیه میشود

گرانترین قهوه از مدفوع حیوانی بنام luwak تهیه میشود
Luwak


آیا تا بحال به این فکر کردید که گرانترین قهوه دنیا چگونه تهیه میشود؟!
گرانترین قهوه دنیا در اندونزی که Kopi luwak نام دارد از مدفوع حیوانی به نام Luwak تهیهمیشود!!!
مدفوع Luwak
اینجانورکه از دانه های قهوه تغذیه میکند، فقط از پوست دانه های آن تغذیه میکند و هسته قهوه از بدن او دفع میشود که روستائیان آنها را جمع میکنند و هر کیلو مدفوع را به 850 دلار میفروشند.

از این قهوه "مرغوب" فقط سالانه 250 کیلو تهیه میشود و به قیمت بسیار گزافی فروخته میشود! بهتر است این را هم بدانید که پروفسوری در کانادا بر روی این قهوه تحقیقاتی به عمل آورده است و مدعیست که نه تنها این نوع قهوه باکتری بیشتری از دیگر قهوه ها ندارد بلکه کمتر هم دارد و هیچ گونه بیماری یی با نوشیدن این نوع قهوه انسان را تهدید نمیکند!
برای تهیه قهوه Kopi Luwak آنها را شسته و سپس در گرمایی برابر 250 درجه سانیتگراد آنها را سرخ میکنند! کسانی که این قهوه را نوشیده اند آن را بسیار نوشیدنی معرفی میکنند.

دانشمندان علت مزه خاص این نوع قهوه را دلیل بر این میدانند که دانه های این قهوه از روده Luwak رّد میشوند و اسیدها و آنزیمهایی که با آنها قاطی میشوند باعث میشوند که پروئتین زیادی از آنها جدا شوند که همین امر باعث خاص بودن این نوع قهوه میباشد.

عجیب‌ترین مجسمه‌های دنیا

شیر آبی که در هوا معلق است، یا خانه‌ای که یک کوسه در سقف آن فرو رفته ممکن است تنها در خیالات به وقوع بپیوندند اما مجسمه‌سازانی در نقاط مختلف دنیا این خیالات را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. در گوشه و کنار دنیا مجسمه‌هایی وجود دارد که نه تنها به خاطر تکنیک ساخت‌شان که به خاطر ایده منحصربفردشان برای مردم جذاب هستند.مجسمه‌هایی که نطیر آنها را در هیچ‌کجای دیگر دنیا نمی‌توان یافت.

شیر آب جادویی:
یکی از این مجسمه‌ها شیر آبی است که در هوا معلق است و از آن آب جاری است. آبی که به نظر می‌رسد هیچ‌گاه تمام نمی‌شود.
این مجسمه در پارک آبی شهر کادیز در جنوب اسپانیا قرار دارد.

www.hamtaraneh.com
راز این مجسمه در این است که لوله آبی درون جریان آبی که از آن خارج می‌شود قرار دارد و آب را به بالا و درون شیر آب می‌برد
-----------
مجسمه خانم شاپو:
مجسمه خانم شاپو در تقاطع دو خیابان در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد. این مجسمه پیرزنی را نشان می‌دهد که کیف پولش را درآورده و در حال شمردن پول‌هایش است. در حالی که سبد خریدی در دست دارد.
www.hamtaraneh.com
منطقه‌ای که این مجسمه در آن قرار دارد به خاطر جیب‌بری مشهور است و این طور به نظر می‌رسد که مجسمه‌ساز با گذاشتن این مجسمه در این منطقه دهن‌کجی به جیب‌برها کرده که نمی‌توانند کیف پول برنزی خانم شاپو را بدزدند.
--------------
کرگدن معلق:

یکی دیگر از مجسمه‌های عجیب دنیا مجسمه کرگدن معلق است که در شهر پوتسدام، در شرق آلمان قرار دارد.
www.hamtaraneh.com
------------------------------
مرد هنگام کار کردن:

این مجسمه برنزی در پیاده‌رو یک خیابان در شهر براتیسیلاو، پایتخت اسلواکی قرار دارد. مردم اعتقاد دارند لمس کردن دماغ این مجسمه شانس می‌آورد.
به نظر می‌رسد خیلی‌ها به این مسئله اعتقاد دارند چون آنقدر دماغ این مجسمه را ساییده‌اند که نزدیک است ناپدید شود.
www.hamtaraneh.com
---------------
کوسه:
این خانه در سال 1986 میلادی از روی خانه‌ای قدیمی ساخته شد اما کوسه‌ای که در سقفش فرورفته بود آن را در مرکز توجه جهانیان قرار داد.

این خانه در آکسفور انگلستان قرار دارد.
www.hamtaraneh.com
----------------
بیسکوئیت دو نفره:

این دو نفر در حال خوردن بیسکوئیتی در مقابل موزه بوچئوم در شهر سئول کره جنوبی هستند.

سازنده این مجسمه کو بوم‌جو است.
www.hamtaraneh.com
-----------------

دانستنی ها و ترین های آبزیان

دانستنی ها و ترین های آبزیان
درنده ترین ماهیهای دریائی
ماهی آبی Bluefish آبهای گرم اقیانوس اطلس را چرخ گوشت زنده مینامند. در سواحل دور اقیانوس اطلس ودر مجاورت ایالات متحده آمریکا بیش از یک میلیارد از این ماهی زندگی میکند. هر یک از این ماهیها روزانه 10 عدد ماهی میخوردند که در مجموع این ماهیها روزانه رویهم 10 میلیارد از انواع ماهیهای دیگر را میخورند. هر ماهی بیش از آنچه که میخورد ماهیهای دیگر را میکشد. گاهی گله های آنها ممکن است به گله های ماهی هرینگ (شگ ماهیها) حمله کرده واز آنها فقط تکه های کوچکی برجای بگذارند.ماهیهای بزرگتر که نمیتوانند بوسیله ماهی آبی بلعیده شوند به دو تکه تقسیم شده واکثراً یک تکه آنها در آب شناور میگردد.
در هر سال این ماهیها احتمالاً دو هزار میلیارد از ماهیهای دیگر را از بین میبرند. وزن آنها معمولاً بین 1 تا 2 کیلوگرم بوده ولی گاهی تا 14 کیلوگرم ممکن است برسد. طول اکثر آنها حدود 60 سانتیمتر است.
عمیق ترین قسمت دریا که در آنجا بوسیله تورماهی صید شده است
درسال 1951 در جنوب جاوه ودر گودال دریائی سوندا ماهی از عمق 7129 متری صید وبساحل آورده شد.
عمیق ترین نقطه ایکه ماهیان زندگی میکنند
در گودال دریائی پورتوریکو واقع در دریای کارائیب ، ماهیهائی شناخته شده اند که در عمق 7965 متری زندگی میکنند.
پوست کلفت ترین ماهیها
نهنگ کوسه بزرگ ممکن است دارای پوستی به ضخامت 10 سانتیمتر یا بیشتر باشد.
بزرگترین ماهی که با قلاب گرفته شده
بزرگترین ماهی که تاکنون با قلاب صید شده است یک کوسه ماهی سفید به وزن 1208 کیلوگرم بوده است.
درنده ترین ماهیهای آب شیرین
ماهی پیرانای آمریکای جنوبی دارای دندانهای قیچی مانند است واکثراً گله های آنها میتوانند در مدت دقیقه از یک گاو بزرگ فقط یک اسکلت برجای گذارند.
سنگین ترین ماهی شناخته شده
بزرگترین ماهی که تاکنون صید شده است یک نهنگ کوسه بوزن 40823 کیلوگرم وطول 18 متر بوده است.
دهان گنده ترین :
ماهی سوف اعماق بعنوان بزرگترین قورت دهنده شناخته شده است. آرواره های بزرگ ، این ماهی را قادر میسازد که طعمه ای تا 2 برابر اندازه خود را ببلعد . دندان های تیز وبطرف داخل برگشته این ماهی اجازه فرار به هیچ طعمه ای را که به سختی ، آن هم در آن تاریکی مطلق به دست آورده است نمیدهد. معده آن هم بگونه ای است که براحتی میتواند یک شام مفصل و بزرگ را در خود جای دهد.
بزرگترین میگوی جهان:
بزرگترین میگوی جهان ، احتمالاً گونه میگوی غول آسای Macrobrachium carcinus است که در رودخانه کلرادو در تگزاس آمریکا زندگی می کند وطول آن تا 65 سانتیمتر ووزن آن تا 1350 گرم گزارش شده است.
تعداد تخم در ماهیهای تخمگذار
ماهی آزاد 9 کیلوگرمی تا 14000 عدد تخم میگذارد. یعنی بازاء هر کیلوگرم وزن بدن حدود 1500 عدد یا بیشتر تخم تولید میکند. تعداد تخم در برخی دیگر از ماهیها بشرح زیر است :
ماهی هاداک 250000 عدد
ماهی په لیس 500000 عدد
ماهی سل 570000 عدد
کفشک ماهی 1000000 عدد
ماهی کپور معمولی تا 2500000 عدد
ماهی هالیبوت 2750000 عدد
ماهی کاد 6650000عدد
ماهی توربوت9000000 عدد
گورامی:
ماهی گورامی بوسنده بومی آسیای جنوب شرقی است که از ماهیهای معروف آکواریومی بحساب می آید. وقتیکه ماهیها دهانها را به هم نزدیک می کنند بنظر می رسد که همدیگر را می بوسند در صورتیکه این کار نوعی دعوا بحساب می آید.
جنگجوی سیامی :
ماهی جنگجوی سیامی برای حفاظت قلمرو خود با یکدیگر جنگ میکنند. در تایلند این ماهیها را هم برای نگهداری در آکواریم وهم برای مسابقات جنگ ماهی پرورش میدهند. در بیشتر جاها بخصوص در تایلند مردم روی ماهیهای جنگنده شرط بندی میکنند. این ماهیها بسیار زیبا هستند ولی بهتر است آنها را بطور مجزا نگهداری کرد.
شمشیر تیز
یک شمشیر ماهی شناخته شده است که شمشیر آن از داخل یک ورقه مسی و102میلیمتر تخته و30 سانتیمتر چوب بلوط و3/6 سانتیمتر بلوط سخت عبور کرده است. یعنی در واقع شمشیر آن از حدود 47 سانتیمتر چوب وفلز عبور کرده است.
بزرگترین ماهی دریائی
بزرگترین ماهی دریائی کوسه نهنگ است که طول آن تا 15 متر یا بیشتر میرسد. کوسه ماهی سفید بزرگ ممکن است تا 12 متر یا بیشتر برسد.
بزرگترین کوسه آدمخوار
بزرگترین کوسه آدمخوار، کوسه ماهی سفید بزرگ است که طول آن ممکن است تا 12 متر برسد.
بزرگترین ماهی رودخانه ای
ماهی آراپای ما Arapaima که در مناطق استوائی آمریکای جنوبی یافت میشود تا 2 متروبوزن 111کیلوگرم میرسد. گفته میشود که این ماهی تا 5/4 متر میرسد. ولی این بیشتر به افسانه شبیه است.
کوچکترین ماهی
کوچکترین ماهی دنیا نوعی گاو ماهی بنام لوزون Luzon است که در فیلیپین زندگی میکند وطول آن تا 12 میلی متر میرسد.
پرعمرترین ماهیها
فیل ماهی یا بلوگای دریای خزر تا 120 سال عمر میکند ووزن آن از یک تن تجاوز میکند. ماهی آبنوس تا 5 سال، ماهی کاد تا 20 سال یا بیشتر ونوعی کفشک ماهی بنام په لیس Plaice شصت سال یا بیشتر عمر میکند.
کم عمرترین ماهیها
در رودخانه های آفریقا وآمریکای جنوبی 26 نوع ماهی زندگی میکنند که عمر آنها به یکسال نمیرسد. این ماهیها در پایان فصل بارندگی وهنگام خشک شدن رودخانه ها میمیرند. قبل از مردن تخمهائی میگذارند که تحمل خشکی را دارند. این تخمها ، هنگام شروع بارندگی به نوزاد تبدیل میگردند. بنابراین سن این ماهیها حتی از یکسال هم کمتر است.
سریعترین ماهیها
ماهی ملوان که قدرت شنای آن حدود 110 کیلومتر در ساعت است سریعترین ماهیهای شناخته شده میباشد.
حداکثر ارتفاع پرش ماهی از آب
مارماهی تارپون میتواند تا ارتفاع 5 متر ودر قوسی بطول 9 متر از آب بیرون بجهد.
بارش ِماهی
بارش ماهیها در مناطق مختلف دنیا دیده شده است. در تشریح آن میتوان گفت که این ماهیها از دریا بوسیله گردباد به هوا برده شده ومانند ابری در مناطق دیگر به زمین میریزند.
در سال 1860 در بندر اسن Essen آلمان یک ماهی کپور 38 سانتیمتری در چنین وضعی پیدا شد. در شهر جلاپور هندوستان ماهی دیگری بوزن 7/2 کیلوگرم از آسمان به زمین افتاد.
ماهی های عجیب وقریب :
ـ طوطی ماهی رنگین کمان : طوطی ماهی رنگین کمان هنگام استراحت شبانه نوعی تار بنام لباس شب بدور خود می بندد.
ـ ماهی تیرانداز میتواند با پرتاب قطرات آب بسوی حشرات، آنها را بداخل آب انداخته وبخورد.
ـ باله های عقرب ماهی ، دارای شعاعهای باله بلند وجدا از یکدیگرست که بعضی از آنها سمی می باشند.
ـ ماهی دمنده مثل جوجه تیغی می تواند شکم خود را باد کرده وخارهای روی بدنش را بصورت گسترده نگهدارد تا دشمنان نتوانند آن را ببلعند.
ـ ماهی دیسکوس دارای بدن پهن است ولی بدن آن پهلو به پهلو پهن و فشرده می باشد

نوزادان این ماهی بطریق غیر عادی از مخاط روی بدن والدین تغذیه میکنند.

شرکت در طراحی بزرگترین پوستر دنیا

شرکت در طراحی بزرگترین پوستر دنیا

 

یک شرکت اماراتی در نظر دارد بزرگترین پوستر جهان را منتشر کند.

شرکت صروح در چارچوب یک پروژه تبلیغاتی که عواید آن صرف امور خیریه خواهد شد،

تصمیم دارد این پوستر را به طول 200 و عرض 100 متر منتشر کند. این پوستر 20هزار

متر مربعی توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین پوستر جهان شناخته شده

است.

صروح در نظر دارد تصویر بیش از یک میلیون نفر را جمع‌آوری و در این پوستر چاپ

کند. دوستانی  که مایلند عکس‌شان در این پروژه تبلیغاتی به صورت

رایگان قرار بگیرد، در این سایت نام‌نویسی کنند .

 

 شرکت صروح در قبال هر عکسی که در این سایت آپلود شود، یک دلار به سازمان هلال احمر امارات کمک خواهد کرد.

 

اینجاست

$1.4 Million Lamborghini

$1.4 Million Lamborghini

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Standard Engine : 6.4L V12
Standard Transmission : 6 Speed Automatic
Cylinders: 12
Torque @ RPM : 487 @ 6000 (lbs-ft)
Horsepower @ RPM : 650 @ 8000
MSRP : $1.4 million
Quantity : 20

خنده دارترین عکسهای سال 2007 به انتخاب روزنامه ملیت ترکیه

روزنامه ملیت ترکیه خنده دارترین عکس های سال 2007 را انتخاب کرد. در این مجموعه عکس های جالبی از سرتاسر جهان وجود دارد که هرکدام از دیگری جالب تر، زیباتر یا خنده دارتر هستند.
جهت دیدن مجموعه کامل عکس ها اینـــجــا کلیک کنید!

جالب ترین کارتهای ویزیت

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شوخی با پرچم بعضی از ‌کشورها

شوخی با پرچم بعضی از ‌کشورها

از جمله آمریکا... چین.... برازیل.... صومال...وغیره