دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

10 پــرنده ی تیــز پـــرواز جهان را بشناسید

آیا می دانستید که سریع ترین پرنده ی جهان از از تند رو ترین اتومبیل ها هم سریع تر پرواز می کند. پرنده هایی که در زیر آمده اند بخاطر شکل فوق العاده ای که دارند 10 پرنده ی تیز پرواز جهان را تشکیل می دهند.

10. اردک دم سوزنی (105 کیلومتر در ساعت)

اردک دم سورنی در مناطق گسترده ای از نواحی شمالی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی زندگی می کند. این اردک نوعی پرنده ی مهاجر است که برای جفت گیری و تولید نسل در فصل زمستان به سمت جنوب ونواحی استوا پرواز می کند. چون این پرنده بدنی کشیده و لاغر دارد به او لقب تازی آسمان هم داده شده است.


 

 

9. مالارد یا اردک وحشی (105 کیلومتر در ساعت)

این گونه که معمولاً به نام اردک های وحشی شناخته شده اند در آمریکا، اروپا، آسیا، شمال آفریقا، نیوزیلند و بخش هایی از استرالیا پیدا می شوند. این پرنده جد بسیاری از گونه های اردک های خانگی است و یک اردک مهاجر است.


 

8. تیل (109 کیلومتر در ساعت)

این اردک مهاجر که به نام تیل اوراسیایی هم شناخته شده است گونه ای است که در نواحی معتدل اوراسیا (اروپا و آسیا) زندگی می کند و در فصل زمستان به جنوب مهاجرت می کند. این اردک از آنجایی که کوچکترین اردک شناگر است تیل نامگذاری شده است. در فصولی که زمان جفت گیری نباشد این پرنده ها جزو اجتماعی ترین اردک ها هستند و گروه های بسیار بزرگی تشکیل می دهند.


 

7. مرغابی شمالی (113 کیلومتر در ساعت)

این پرنده بزرگترین مرغابی ای است که در اروپا و شمال آمریکا پیدا می شود. این پرنده در نواحی شمالی اروپا ، آمریکای شمالی و شرق سیبری و بیشتر در نواحی ساحلی پیدا می شود. این پرنده ها بسیار اجتماعی هستند و در نزدیک ساحل زندگی می کنند.


 

6. اردک کانواس بک (120 کیلومتر در ساعت)

این اردک یک پرنده ی شناگر بزرگ است که در شمال آمریکا یافت می شود. اندازه ی این اردک بین 48 تا 56 سانتی متر است. این پرنده ها در فصل زمستان به مناطق گرم تر مهاجرت می کنند و در زمان پرواز شکل 7 مانندی را تشکیل می دهند.


 

5. پرستوی پشت سفید یا بادقپک (124 کیلومتر در ساعت)

این پرنده یک بادقپک کوچک است. این پرنده که از دسته ی پرستوسانان است پاهای بسیار کوتاهی دارد که تنها برای چسبیدن به سطوح عمودی از آن استفاده می کند. این پرنده ها عموماً در سازه های ساخت انسان مثل پل ها و ساختمان ها زندگی می کنند. این پرنده بیشتر در اسپانیا، مراکش و کشور های جنوب ساهارا زندگی می کند.


 

4. اردک ماهیخوار سینه سرخ (129 کیلومتر در ساعت)

این پرنده بخاطر منقار دراز و دندانه دارش اردک نوک اره ای هم نامیده می شود. این پرنده به طور گسترده ی در اروپا، آسیا گرین لند و آمریکای شمالی وجود دارد. این نوع پرنده در فصل زمستان به جنوب پرواز می کند.



3. غاز سیخ بال (142 کیلومتر در ساعت)

این پرنده که به عنوان بزرگ ترین غاز دنیا هم شناخته می شود از خانواده ی اردکیان است؛ وزن آن بین 4تا 6 کیلو است و بیشتر در زمین های مرطوب جنوب ساهارا در قاره ی آفریقا زندگی می کند و یکی از اولین گونه هایی است که در آن منطقه شناخته شده است.


 

2. پرنده ی فرایگیت (153 کیلومتر در ساعت)

این این پرنده ها در واقع یک خانواده به نام فرگتیدایی هستند که از 5 گونه ی مختلف تشکیل شده اند. این پرنده ها را به نام پرندگان "مرد جنگی" یا دزد دریایی نیز می شناسند. یک نکته ی جالب در مورد این پرنده ها آن است که دوره ی پیش زادی آنها از هر پرنده ی دیگری بیشتر است. این نوع پرنده ها بیشتر در اقیانوس آرام ، اقیانوس هند و جنوب اقیانوس اطلس پیدا می شوند.


 

1. پرستوی دم سوزنی (170 کیلومتر در ساعت)

این پرنده که به نام پرستوی سینه سفید هم شناخته شده است که می تواند با سرعت خارق العاده ای پرواز کند. از آنجایی که این پرنده بیشتر وقتش را در آسمان می گذراند و اگر مجبور نباشد به زمین قدم نمی گذارد، این سرعت برایش بسیار مناسب است. آسیای مرکزی و جنوب سیبری مکان هایی هستند که این پرنده در آنها زندگی می کند و از آنجایی که ذاتاً پرنده ای مهاجر است در فصل زمستان به شبه قاره ی هند، استرالیا و جنوب شرقی آسیا مهاجرت می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:46 http://sampad-77.blogfa.com

خیلی جالب بود

منو لینکم کن sampad-77.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد