دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

گوشه ی از جنت

http://groups.yahoo.com/group/BoldMail/join/

باقی عکس ها در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

کوچکترین کشور جهان با تنها شش نفر جمعیت !!!


شاید شنیدن اینکه کوچکترین کشور دنیا فقط شش نفر جمعیت دارد مسخره باشد. به نظر غیر واقعی میاد و شاید هم یک شوخی تلقی بشه ولی مولوسیا (Molossia) کشوری در وسط نوادا است که بنیانگذار آن کوین بائو نام دارد که او با اعلام مرز رسمی کشورش را جمهوری مولوسیا نامیده است. او یک مرد میانسال امریکایی به همراه دو فرزندش با سکنی گزیدن در بخشی از نوادا سالهاست این منطقه را کشور خود معرفی کرده است. به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این مرد که همسرش را از دست داده، دارای دو پسر و سه قلاده سگ است و با احتساب حیوانات خانگی اش، جمعیت کشور او شش نفر است. این کشور شامل خانه کوین و چند مزرعه کوچک است که در مجموع ۵/۸ هکتار را شامل می شود.

نکته قابل توجه اینکه افرادی که بخواهند از این جمهوری دیدار کنند باید حین ورود به این کشور روادید دریافت کنند و جالب اینجاست که روند صدور روادید برای گردشگران هم توسط شخص کوین بائو که خود را رییس جمهور این جمهوری می داند صادر می شود. همه چیز در این کشور شش نفره مستقل است و دارای پستخانه، واحد پول و سایت نمایشی پرتاب موشک نیز هست که همه آنها توسط رییس جمهورش کنترل و مدیریت می شود.

کوین بائو در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: ما مرفه ترین کشور دنیا را داریم چون اینجا خبری از اختلاف طبقاتی نیست و خدمات درمانی نیز کلا مجانی است. هر کس بیمار شد به صندوق کمک های اولیه مراجعه می کند و داروی مورد نیازش را مجانی استفاده می کند. هوا را آلوده نمی کنیم و به همین دلیل امیدواریم سازمان ملل متحد از ما که هنوز عضو آن نشده ایم، حمایت و تشکر کند. وی در مورد سابقه حمله دشمن برای اشغال این کشور افزود: تا به حال افراد زیادی به ما حمله کرده اند اما با تکیه بر سربازان ارتش که فقط دو نفر هستند، آنها را به عقب رانده ایم.



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عکس های بیشتر در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

ارایه نخستین هارد درایو USB3


به دوران USB3 خوش آمدید. سرانجام اولین هارد درایو جهان که به پورت USB3 مجهز است، ساخته شد و از اواسط ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. این هارد دیسک در سه سایز ۱، ۱.۵ و ۲ ترابایت ساخته شده اند و با قیمت ابتدایی ۱۷۵ دلار فروخته خواهند شد. که نسبتا قیمت مناسبی است.

پورت USB3 از نظر تئوری قادر است اطلاعات را با سرعت پنج گیگابیت در ثانیه منتقل کند. اما این هارد دیسک هنوز با این رکورد فاصله دارد و اطلاعات را با سرعت ۱۳۰ مگابایت در ثانیه منتقل می کند. البته هارد XS 3.0 با رابط USB2 هم سازگار است.

این شرکت برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هایی که هنوز مجهز به پورت USB3 نیستند هم کارتی ارایه کرده که با قیمت ۲۵ یورو فروخته می شود و کامپیوتر شما را به پورت یو اس بی ۳ مجهز خواهد کرد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

طرح ساخت بلندترین پل دنیا


این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کیلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کیلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد. در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام "گذرگاه دوستی بحرین و قطر" نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.

پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد. هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

مرموزترین بیماریهای جهان کدامند!

نشریه لایو ساینس از میان تمامی بیماریهای لاعلاجی که در تمدن امروز بشر وجود دارد 10 بیماری که پزشکان را بسیار به خود مشغول کرده و تا کنون علاجی برای آنها کشف نشده و یا منشا واقعی آنها شناسایی نشده است را معرفی می کند.

 بیماریهای زیادی در جهان وجود دارند که پزشکان می توانند با نوشتن چند جمله بر روی برگه نسخه آن را درمان کنند اما در کنار این بیماریها سری دیگری از امراض نیز وجود دارند که برای درمان پزشکان و دانشمندان را دچار زحمات زیادی کرده اند. تحقیقات فراوانی برای یافتن درمان و ریشه کنی آنها انجام گرفته اما نسخه نوشتنی برای آنها کشف نشده و یا ریشه اصلی آنها یافته نشده است. نشریه لایو ساینس 10 نمونه از این بیماریهای مرموز و همچنان ناشناخته را معرفی کرده است.

 



ادامه مطلب

دریاچه گدازه، پدیده ای حیرت انگیز از آتشفشان



آتشفشان یکی از پدیده های طبیعی و دائمی زمین شناسی است که در طول تاریخ زمین شناسی نسبتا بدون تغییر باقی مانده و در ایجاد، تحول و تکامل پوسته و گوشته زمین نقش اساسی داشته و دارد. تولید مواد آتش فشانی و پدیده های مؤثر در ایجاد آتشفشان از دوره پرکامبرین تا عهد حاضر تغییر چندانی نداشته است و آنچه در این راستا تغییر کرده است، نوع دانسته ها، چگونگی اندیشیدن و نحوه بهره گیری از آنهاست. آتشفشانها پدیده های جهانی هستند و در سایر کرات منظومه شمسی به ویژه سیارات مشابه زمین یک پدیده عادی محسوب می شود و آتشفشان بی شک در کیهان نیز رخ می دهد.

گونه ای از آتشفشان ها هاوایی نام دارد که به علت وجود میزان کم گاز در گدازه این نوع آتشفشان، فوران جریانی در آن دیده می شود. ماگمایی که به سطح می رسد، معمولا به صورت فواره یا چشمه های گدازه ای خارج می شود. این نوع آتشفشان در جزایر هاوایی به تعداد زیاد یافت می شود. در جزیره ایسلند نیز از این نوع آتشفشان یافت می شود. این نوع آتشفشان، دارای دهانه‌ای وسیع بوده و مخروط آن شیب کم دارد گدازه‌های آن غالبا باریک هستند و پس از سرد شدن سنگهایی تیره رنگ، مثل بازالت ایجاد می‌کنند. این نوع گدازه‌ها به علت گرانروی بسیار کمی که دارند، مانند سیل روان می‌شوند. این آتشفشانها از آنجایی که فاقد انفجار می‌باشند، لذا بمب آتشفشانی، لاپیلی و خاکستر آتشفشانی نیز در این آتشفشانها دیده نمی‌شود.

دریاچه گدازه نیز همان بستر حرکت مواد مذابی را تشکیل می دهد که بمقدار زیاد و بشکل دریاچه ای مواج بوجود می آید که دماهای مذاب سطح دریاچه از 550 درجه فارنهایت (288 درجه سانتیگراد) و در مرکز محدوده گودال فوران تا 1000 درجه فارنهایت (540 درجه سانتیگراد) نیز می رسد که حتی نزدیک شدن امواج این دریاچه به محدوده های مختلف موجب آتش سوزی ناگهانی و ذوب سریع خواهد شد.

در حال حاضر تنها پنج دریاچه گدازه های پایدار در جهان وجود دارد که عموما تصاویر زیر را تشکیل می دهند و عبارتند از :
* ارتا آل ، در اتیوپی
* کوه برزخ یا عالم ظلمات ، در جنوبگان
* کیلاوآ ، در آتشفشان هاوایی
* نیراگونگو ، در جمهوری دموکراتیک کنگو
* آمبریم ، در وانواتو



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org ادامه مطلب ...

خلق شاهکارهای هنری با خلال دندان!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


"استن مونرو" با استفاده از شش میلیون خلال دندان ماکت هایی از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی دنیا ساخت و باعث شد تا نمایندگان کتاب رکوردهای گینس نام او را در این کتاب به ثبت برسانند. نمونه های ماکت های ساخته شده توسط او از بناهای معروف جهان نظیر "تاج محل" در هندوستان، "معبد آنگوروات" در کامبوج، "مسجد الحرام" در مکه، "پل بروکلین" در نیویورک،"خانه اپرای سیدنی" در استرالیا و ... است. این مرد جوان در اینباره می گوید برای ساخت هر یک از این مجسمه‌های خلال دندانی، شش ماه وقت صرف کردم و بیش از 170 لیتر چسب به کار بردم.


ادامه مطلب ...

21 پل معروف و محبوب دنیا



(Tower Bridge (London, England
پل برج (لندن ، انگلستان)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این پل که توسط Horace Jones & Wolfe Barry طراحی و در سال 1894 تکمیل شد، یکی از مشهور ترین نمادها در لندن است. این پل 800 فوت طول و 28 فوت فضای زیرین دارد و وسط آن به 140 فوت افزایش می یابد که کشتی ها می توانند از پایین رودخانه Thames عبور کنند. در قدیم که کالاها بجای هوایی از راه زمینی حمل می شدند این پل در روز 50 بار بالا برده می شد، ساخت این پل با 432 کارگر ظرف 8 سال به اتمام رسید، در آن زمان 70000 تن بتن در دو پایه ی پل با فرو بردن 2 باسکول متعادل کننده در جای خود، که هر یک 1000 تن وزن داشتند ریخته شد و سپس برای پوشش 11000 تن فولاد در زیر، تمام پل ملبس به سنگ پرتلند و گرانیت کورنیش شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

پر مو ترین مرد جهان با دوست دخترش

The most hairy man in the world and his girlfriend
Chinese Yu Chzhenhuan - the hairy man in the world.
A few days ago his girlfriend had placed on a Chinese forum of their latest photos.
She wrote that they live happily travel a lot.

 

Join Here

 

ادامه مطلب ...

عجیب ترین ها از دنیای پزشکی

در دنیای پزشکی گاهی شاهد اتفاقاتی هستیم که ما را بیش از پیش متوجه قدرت و اراده خداوند می کند. سرویس علمی نظام آباد شما را با کسانی آشنا می کند که به گونه معجزه آسایی از مرگ حتمی و یا شرایط وخیم جسمانی که در آن قرار داشتند نجات یافتند .
 
سقوط از ساختمان 47 طبقه
 

 

ادامه مطلب ...