دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

معرفی پروژه عظیم «ابراج البیت»

عکس اختصاصی روزانه از «ابراج البیت» - جولای 2010
ادامه مطلب ...

10 کشور کوچک جهان

آیا شما به تمام نقاط کشور خود سفر کرده اید؟ به احتمال زیاد پاسخ شما منفی است. بیشتر افراد بخاطر اندازه ی کشورشان قادر نیستند تمام مناطق آن را ببینند. اما اکر در یکی از کوچک ترین کشور های دنیا زندگی می کردید دیدن همه جای کشور کار سختی نبود. در واقع می توان این کار را در یک روز انجام داد و در فاصله ی بین صبحانه تا ناهار، از این طرف کشور به طرف دیگر رفت.



1. واتیکان سیتی


این کشور داخل شهر روم قرار گرفته و مساحت آن حدود 44 هکتار است. واتیکان سیتی کشور چندان قدیمی ای نیست و در سال 1929 پایه گذاری شده است. حکومت این کشور به عهده ی اسقف روم است که به نام پاپ هم شناخته شده است. خاک این سرزمین شامل کلیسای سنت پیتر، کلیسای سیستین، کاخ آپوستولیک، چندین ساختمان و موزه می شود. علاوه بر این مناظر جالب توجه، باغ های واتیکان هم جزو این مجموعه هستند. این باغ ها مربوط به قرون وسطی بوده که مساحت آنها به 23 هکتار از کل خاک کشور است. جمعیت این کشور حدود 800 نفر است.

ادامه مطلب ...

تصاویـری از جاری شـدن سیـل ویـرانگر در فیلیپـین

بارش باران های سیل آسای تابستانی در شرق و جنوب شرق آسیا هر ساله تابستان پر مخاطره ای را برای ساکنین این مناطق رقم می زند. امسال هم تابستان برای ساکنان این مناطق با جاری شدن سیل در هند، چین و فیلیپین همراه بود. بر اساس اعلام شورای ملی کاهش بلایای طبیعی فیلیپین، در این اوضاع، دست کم 20 هزار نفر ناچار شدند خانه هایشان را ترک کنند و در خانه اقوام خود ساکن شوند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

سایت‌های مینیمال المپیک لندن

غالبا تا صحبت از سایت خوب در هر زمینه‌ای می‌شود، ما سایتی با طراحی گرافیکی سنگین، با انبوه اطلاعات متنی، عکس، ویدئو و نمودارها پیش چشممان می‌آید، اما شاید یکی از نیازهای ما «سایت‌های مینیمال» باشد، سایت‌هایی که با یک رابط کاربری ساده اما زیبا، اطلاعات مهمی را به صورت خلاصه در قالب متن یا نمودارهای ساده، جلوی چشم می‌گذارند.

همزمان با برگزاری المپیک لندن، سه سایت با چنین هدفی راه‌اندازی شده‌اند:

ادامه مطلب ...

ایده و خلاقیت در دو وسیله آشپزی

تکنولوژی جدید تخته های آشپزی

جاذبـه های سـواحل مرجـانی جزیـره بـوراکای

در ایام تعطیلات و یا روزهای گرم سال یکی از بهترین و مناسب ترین مکان های تفریحی برای گذراندن ساعاتی دلپذیر و مفرح، مناطق ساحلی هستند. قاره آسیا نیز با برخورداری از جزایری زیبا و امکانات تفریحی لوکس و گرانقیمت یکی از مقاصد اصلی گردشگران سراسر جهان بشمار می رود. برخی از کشورهای آسیایی طی سالیان اخیر سرمایه گذاری های گسترده ای را در این بخش و بمنظور جذب بیش از پیش گردشگران خارجی انجام داده اند. سواحلی با شنهای سفید و طلایی، هتل ها و اقامت گاه هایی اشرافی و جاذبه های طبیعی بسیار، مردم جهان را برای سفر به این نقاط ترغیب می نماید.


در این خصوص جزیره مشهور بوراکای (Boracay) که یک جزیره کوچک گرمسیری در بخش مرکزی مجمع الجزایر فیلیپین است حرفی برای گفتن دارد. امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری، این جزیره را نه تنها به یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان مبدل ساخته بلکه هر ساله درآمد چشمگیری را نصیب دولت فیلیپین می کند. جزیره مشهور بوراکای با مساحت 10.32 کیلومتر مربع و بطول 7 کیلومتر در منطقه آلکان واقع شده و با برخورداری از سواحل مرجانی زیبا از دیدنی ترین سواحل این ناحیه بشمار می رود. در ادامه ایمیل گوشه هایی از مناظر زیبای این جزیره تقدیم شما دوستان می شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...