دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

گرانترین خانه جهان با ۱۰۳ اتاق ۱۲۲ میلیون دلار می ارزد

  
گرانترین خانه جهان
این عمارت به نام آپداون کورت در قرن نوزدهم میلادی بنا شده ولی اکنون برای هشت لیموزین پارکینگ زیر زمینی دارد
بررسی مجله فوربز از بازار املاک نشان می دهد گرانترین خانه جهان به ارزش ۱۲۲ میلیون دلار در لندن واقع شده و گرانترین خانه های آسیا نیز بیشتر در چین و هنگ کنگ متمرکز شده اند.

این اولین فهرست جامع گرانترین ساختمانهای مسکونی روی زمین است. نویسندگان فوربز هزاران آگهی مسکن را بررسی کرده، قیمت صدها خانه را مقایسه کرده و با دهها بنگاهی تماس گرفته اند. آنها نتیجه گرفته اند که همه خانه های گران، ضرورتا مجلل و اشرافی نیستند.

البته برخی از این ساختمانها خیلی بزرگ هستند. ارزشمندترین خانه دنیا، عمارتی با ۱۰۳ اتاق در منطقه ساری، از حومه های اعیان نشین لندن است که پنج استخر شنا دارد. این ملک بیش از ۱۲۲ میلیون دلار می ارزد و ۵۸ جریب مساحت دارد. این خانه امسال برای فروش به بنگاه ها معرفی شده است.

این عمارت به نام آپداون کورت در قرن نوزدهم میلادی بنا شده ولی اکنون برای هشت لیموزین پارکینگ زیر زمینی دارد. این خانه ۵۰ میلیون دلار از دومین خانه گران این فهرست بیشتر می ارزد.

ارزانترین خانه این فهرست نیز با ارزش پنج میلیون دلار در شهر سائوپائولو در برزیل واقع شده است "که باید قدری مدرن شود."

نتایج تحقیق فوربز نشان می دهد که گرانترین خانه ها در مناطقی خاص متمرکز شده اند. مثلا با ارزش ترین خانه ها در قاره آفریقا، در آفریقای جنوبی قرار گرفته و گرانقیمت ترین املاک آمریکای جنوبی را می توان در برزیل یافت.

گرانترینها
سالن بولینگ در گرانترین خانه جهان
این خانه سینمای خصوصی و دهها سوئیت دارد
۱-انگستان (۱۲۲ میلیون دلار)
۲-نیویورک (۷۵)
۳-نیویورک (۷۰)
۴-کالیفرنیا (۶۵)
۵-انگستان (۶۱)

از همین رو عجیب نیست که در آمریکا گرانترین منازل در مناطق ثروتمند نشین نیویورک و کالیفرنیا متمرکز شده اند. مجموعا گرانترین خانه های جهان در آمریکا، بریتانیا و فرانسه هستند. بقیه کشورها از نظر ارزش ملک قابل مقایسه با این کشورها نیستند.

یک یافته دیگر این است که صاحبان املاک گران در آمریکا، شهروند این کشور هستند. به عنوان نمونه، یک بانکدار به نام مارتین زویگ گرانترین آپارتمان جهان را که یک پنت هاوس ۷۰ میلیون دلاری در بالای هتل "پیئر" نیویورک است، دارد.

اما در لندن همانند بافت رنگارنگ جمعیت آن، صاحبان خانه های گران، چهره های بین المللی هستند. تروور آبرامسون، تحلیلگر بازار مسکن گفته است: "لندن را شاید بتوان پایتخت املاک دنیا دانست. من از دهه ۱۹۷۰ هر ملیتی را در این بازار دیده ام. هرگاه که قیمت نفت بالا می رود یا هرگاه تلاطم سیاسی پیش می آید، همه پناهجویان ثروتمند به بریتانیا می آیند و املاک فوق العاده شیک را می خرند."

آقای آبرامسون سال گذشته خانه ای صد میلیون دلاری در لندن را به لاکشمی میتال، غول فولاد جهان، فروخت که یک رکورد برای فروش مسکن بود.

به عقیده این کارشناس، پناهجویان متمول با خرید خانه هم ارزش پول خود را حفظ می کنند، هم به دولت متبوعشان اجازه نمی دهند دارایی آنها را مصادره کند و هم منزلت اجتماعی فاخری در بریتانیا به دست می آورند.

نویسندگان مجله فوربز فقط خانه هایی را در این فهرست آورده اند که قیمت رسمی آنها اعلام شده است. آنها خانه ای ۶۰ میلیون دلاری در بورلی هیلز کالیفرنیا را در این لیست نگنجانده اند، زیرا تنها ۸۵ درصد آن تکمیل شده است. همچنین قیمتها بر اساس برابری ارزها با دلار در ژوییه ۲۰۰۵ تعین شده است.

 

ثروتمندترین مسلمان جهان

  • ثروتمندترین مسلمان جهان امیر ولید بن طلال، برادرزاده بادشاه عربستان سعودی میبا شد که سر مایه وی بیش از بیست وسه نیم ملیارد دالر بوده. وی به حمایه از حقوق زنان شهرت داشته و نخستین کسی است که در عربستان سعودی برای طیاره شخصی خود بیلو ت زن را استخدام کرده است
  • کشف «بز سخنگو» در شمال چین

    بز سخنگو، در یکی‌ از روستاهای‌ شمال‌ چین،‌ صاحب‌ خود را به‌ وحشت‌ انداخته‌ است‌. در یکی‌ از روستاهای‌ نزدیک‌ شهر «جیلین»‌ در شمال‌ شرقی‌ چین،‌ بز شش‌ ماهه‌، بیست‌ روز است‌ که‌ زبان‌ باز کرده‌ و همانند طوطی‌ و مینا سخن‌ می‌گوید.

    به نوشته «اعتماد»، بز سخنگو، هنگامی‌ که‌ سیر است‌ و دیگر اشتهایی‌ به‌ خوردن‌ علف‌ ندارد به‌ صاحب‌ خود که‌ به‌ او علف‌ تازه‌ تعارف‌ می‌کند، «نه‌، نه‌» می‌گوید. صاحب‌ این‌ بز می‌گوید: بیست‌ روز پیش‌ وقتی‌ جواب‌ «نه»‌ را از بز سخنگو شنیده،‌ به‌ وحشت‌ افتاده‌ است‌ اما جانورشناسان‌ این‌ پدیده‌ را ناشی‌ از آسیب‌ دیدن‌ تارهای‌ صوتی‌ بز می‌دانند.

    برگرفته از بازتاب