دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

ماجـرای یک عـروسی‌ غم‌ انگیـز ...

داستان این عروسی‌ بدین شرح است: عروس ساکن بلندیهای جولان در منطقه اشغالی تحت نظر اسرائیل می‌باشد و داماد در آنطرف مرز یعنی‌ در سوریه زندگی‌ می‌کند، اگر عروس از این مرز عبور کند و به سوریه برود اسرائیل دیگر هرگز اجازه برگشت به وی را نخواهد داد بنابر این عروس خانوم با اشک و اندوه فراوان با خانواده خود برای همیشه خداحافظی می‌کند و تک و تنها با دلی‌ پر از غصه به خانه بخت خود در آنطرف مرز می رود.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب ...

جشنـواره خطـرناک گریـز از گـاوهای وحـشی در اسپانیـا

از آنجا که مردم دنیا کم و بیش در وقت اضافی حتی از روبرو شدن با یک گاو وحشی که شاید منجر به سفر آخرتشان شود ابایی ندارند، هرساله‌ جشنی موسوم‌ به‌ سن فرمین (Sanfermin) در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می شود‌ که‌ طی‌ آن‌چندین گاو وحشی در میان‌ جمعیت‌ هزاران نفری می‌دوند و مردم‌سعی می‌کنند ضمن سر به‌ سر گذاشتن‌ گاوها در طول مسیری که در نقشه مشخص شده، از دست‌ آنان‌ بگریزند.


این جشنواره معمولا از میدان گاوبازی شهر شروع می شود و تا مغلوب شدن گاوها ادامه دارد البته شرکت کنندگان در این فستیوال آسیب های جدی را نیز متحمل می شوند ولی در میان‌ مردم‌ آن‌ دیار عبارتی‌ مرسوم‌ است‌ که‌ می‌گویند: خوشبخت‌ کسی‌ است‌ که‌ زیر پای ‌گاوها له‌ نشود ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

برج شارد لندن، بلندترین برج اروپا، افتتاح شد

برج ۸۷ طبقه ای شارد با ۳۱۰ متر ارتفاع، بلندترین برج در اروپاست. این برج بیش از ۱۱ هزار پنجره دارد. برج شارد را رنزو پیانو، معمار ایتالیایی طراحی کرده است. او در سال ۲۰۰۰ در دیدار با ایروین سلار، سازنده برج، طرح اولیه شارد را در رستورانی در برلین پشت یک منوی غذا کشید. طبقات پایین تر برج به فضاهای اداری اختصاص دارد ولی در طبقات بالاتر چندین آپارتمان مسکونی، رستوران و هتل خواهد داشت. تا سال ۲۰۰۸ هنوز هیچ کاری برای ساخت برج صورت نگرفته بود. بحران بانکی سبب توقف همه کارها شده بود. اما سرمایه گذاران قطری برای تامین ۸۰ درصد هزینه ساخت این برج اعلام آمادگی کردند. از مهمترین چالش ها برای سازندگان برج شارد، سرعت باد، مخصوصا در طبقات بالایی بوده است که تا بیست متر در ثانیه هم می رسد. در فوریه سال ۲۰۱۳ در طبقه های بالا سالنی برای تماشای شهر لندن افتتاح خواهد شد که پیش بینی می شود سالانه یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند. آقای رنزو می گوید که این یازده هزار پنجره مثل آینه ای رو به آسمان است که مدام با تصویرهای گذران ابرها بازی می کند. این برج در ساحل جنوبی رودخانه تیمز، کنار ایستگاه قطار لندن بریج قرار دارد. ارتفاع برج شارد حدود یک سوم بلندترین برج دنیا، برج الخلیفه در دبی است با ۸۲۸ متر ارتفاع.


ادامه مطلب ...

15 استخر بی نهایت باورنکردنی

استخر بی نهایت باورنکردنی در بالی

ادامه مطلب ...

نمایـشگاهی از کلکسیـون BMW در شهـر مونیـخ

این نمایشگاه که اولین مکان بعنوان موزه بی ام و می باشد در دهکده المپیک مونیخ کشور آلمان واقع شده است. جاییکه علاوه بر موزه و نمایشگاه، کارخانه و دفتر مرکزی این خودروسازی در آن قرار دارد. در موزه BMW که ظاهر آن مانند یک دالون پیچ خورده است، انواع مختلف ماشین ها و قطعات به کار رفته در بی ام و از اولین سری تا جدیدترین مدل ها قابل مشاهده است. از سری های لوکس این برند گرفته تا مدل های اسپورت که در زمان خود جایگاه بهترین خودروهای جهان را داشت.

موزه BMW که نقش بسزایی در نمایش میراث و سنن گروه BMW داشته، جلوه‌گر تجربیات، پیشرفت و فن‌آوری محصولات این شرکت در طول سالهای فعالیت آن نیز هست. این مجموعه با وسعتی معادل 5000 متر مربع و 120 غرفه متنوع مکان بسیار مناسب و در خور توجهی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده که هر بخش بازتاب دهنده اهمیت و نقش پررنگ این شرکت در عرصه جهانی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

عجیـب ترین رستـورانـهای جـهان !

در دنیایی که در آن زندگی می کنیم همه چیز می تواند عجیب به نطر برسد، حتی رستوران! بطوریکه برخی از رستورانها در سراسر دنیا با نوع لباس پوشیدن و یا نوع غذاهایی که سرو می کنند، سعی دارند تا خود را به هر قیمتی بیشتر از پیش معروف کنند. نمونه ای از این رستورانها را در ادامه پست می بینید:


رستوران تخم مرغی

این رستوران عجیب تخم مرغی که نام اصلی آن "لذت" است، در چین واقع شده و مساحت آن 600 متر مربع می باشد. در داخل رستوران اتاقکهایی به شکل تخم مرغ وجود داشته که افراد برای صرف غذای خود به داخل آنها رفته و درب را نیز می توانند ببندند. این رستوران رسما از تاریخ 1 می 2012 آغاز به کار کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

تصاویـری برگزیـده از مناظـر زیبـای جـهان

آبشار آنجل بعنوان بلندترین آبشار جهان، ونزوئلا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org ادامه مطلب ...