دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

عجیب ترین و بهترین مثال محبت

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

 

Click Here To Join Now

 

 

رکورد صحبت کردن شکسته شد

یک مرد اهل «پرپینگنان» در فرانسه با ۱۲۴ ساعت سخنرانی بی‌وقفه رکورد شکست.
به گزارش ایسنا ، یک مرد اهل فرانسه به نام «لوئی کوله» با ۱۲۴ ساعت سخنرانی بی‌وقفه در مورد «سالوادور دالی» نقاش اسپانیایی ، فرهنگ و زبان «کاتالان» و موضوعات دیگر نام خود را در فهرست کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند ، این در حالیست که رکورد پیشین از آن یک مرد هندی با ۱۲۰ ساعت سخنرانی بود.
بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسه ، «لوئی کوله» سخنرانی خود را در ایستگاه راه‌آهن «پرپینگنان» آغاز کرده و پنج روز و چهار شب به طور مداوم و بی‌وقفه صحبت کرد.
این در حالی بود که جمعیت بسیار زیادی نیز در سخنرانی وی شرکت کرده و منتظر پایان یافتن سخنرانی وی بودند.
«کوله» در این باره تصریح کرد: این روزها، بهترین ساعات عمر من به حساب می‌آمدند و من از این که توانایی خودم را در مورد سخنرانی کردن درمورد انسان‌های بزرگ ثابت کردم ، بسیار خوشحالم.
«لوئی کوله» برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی با ۴۸ ساعت سخنرانی مستمر رکورد خود را به ثبت رسانیده بود و این دومین رکورد وی محسوب می‌شود.

ده کشور برتر دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی

ندا لهردی
هر نقطه جهان پهناور مشهور است به نامی و اسمی. نقطه‌های جهان را که کشور فرض کنیم، همه چیز ملموس‌تر می‌شود.

سوئد هم یکی از این نقاط است که به خاطر صنایع سنگین و مبلمان شهرت دارد، اما وقتی بحث دسترسی به اینترنت پرسرعت به میان می‌آید، سوئد اولین می‌شود...
این همان چیزی است که به عنوان «آمادگی از لحاظ تکنولوژی» در مجمع اقتصاد جهانی مطرح شده و در آن تمام کشورهای دنیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند.در این گزارش که به صورت سالانه از طرف مجمع جهانی اقتصاد (WEF) ارائه می‌شود، کشورهای برتر دنیا در زمینه استفاده از فناوری‌های برتر
(high tech) و سیاست‌های دولتی سازگار با تکنولوژی دسته‌بندی و رتبه‌بندی شده‌اند.
WEF در این رتبه‌بندی روی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات مانند ارتباط بی‌سیم و اینترنت پرسرعت تمرکز کرده و ICT را به عنوان هدف عمومی تکنولوژی در زمان ما معرفی کرده است که می‌تواند بهره‌وری هر کشور را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.رتبه‌بندی در واقع بر اساس ترکیبی از اطلاعات سخت‌افزاری به دست آمده از سازمان‌هایی مانند اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) و نتایج نظرسنجی‌های WEF درباره موضوعاتی مانند کاربرد تجاری تکنولوژی و قانون‌های مرتبط با ICT انجام می‌شود.
در این تحقیقات در حدود 11000 مشاغل اجرایی از 131 کشور دنیا شرکت داشته‌اند.شاخص‌هایی که مجمع اقتصاد جهانی آنها را در این رتبه‌بندی مدنظر قرار داده، شامل شاخص تکنولوژی و نوآوری هستند.شاخص تکنولوژی نشان می‌دهد که کدام کشورها از تکنولوژی برای بهره‌وری بیشتر استفاده می‌کنند و در شاخص نوآوری هم مهارت‌های ابداعی به صورت مکمل ارزیابی می‌شوند.
در حقیقت تمام این شاخص‌ها ممتاز بودن سوئد را در میان کشورهای دیگر دنیا به اثبات می‌رسانند. دکتر «ایرن‌میا» یکی از اقتصاددانان WEF در این مورد می‌گوید: « صرف‌نظر از فعالیت‌های اپراتور بزرگ مخابراتی این کشور یعنی Ericsson، این کشور توانسته ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خود را در این سال‌ها افزایش داده و میزان استفاده از تکنولوژی در فضای تجاری را هم گسترش دهد.»
به طور کلی این تحقیقات نشان می‌دهند که کشورهای اسکاندیناوی در سال 2008 توانسته‌اند آمادگی خود را از لحاظ تکنولوژی ارتقا داده و در جایگاه مناسبی قرار بگیرند. تا جایی که در رتبه‌بندی اخیر مجمع جهانی اقتصاد ایسلند در جایگاه دوم و دانمارک در جایگاه پنجم قرار گرفتند. درست مانند همان چیزی که در سوئد اتفاق می‌افتد، این کشورها هم از حمایت دولت در استفاده از تکنولوژی و تمرکز آن بر آموزش و نوآوری بهره می‌برند. هر دو این کشورها توانسته‌اند جایگاه سال گذشته خود را در این رتبه‌بندی ارتقا دهند، تا آنجا که ایسلند و دانمارک به ترتیب در سال گذشته رتبه‌های چهارم و دهم را در رتبه‌بندی کشورها از لحاظ آمادگی تکنولوژی در اختیار داشتند. سوئیس، هلند و لوکزامبورگ در رتبه‌بندی امسال مجمع جهانی اقتصاد به ترتیب در جایگاه سوم، چهارم و دهم قرار گرفتند تا از جمع کشورهای اروپایی قدرتمند از لحاظ تکنولوژیکی دور شوند که در واقع این اتفاق نتیجه حمایت کم‌رنگ دولت این کشورها است.
در میان فهرست ده کشور برتر دنیا از لحاظ آمادگی تکنولوژی، دو کشور آسیایی هم قرار دارند.
در این میان هنگ‌کنگ در جایگاه ششم و کره جنوبی در جایگاه هفتم قرار گرفته‌اند. برخلاف سوئیس، دولت کره از فعالیت‌های ICT حمایت کرده و ساختار یارانه‌ای قوی برای استفاده از اینترنت پرسرعت ایجاد کرده است. جایگاه مناسب هنگ‌کنگ هم در واقع افزایش قابل توجه میزان شهروندان و دولت ارتباط‌مدار را نشان می‌دهد که از گسترش سیاست‌های مبتنی بر تکنولوژی نشات می‌گیرد. ایالات متحده آمریکا اما در بخش‌های پایین‌تر جدول قرار دارد. آمریکا بعد از آنکه در سال‌های 2006 و 2007 به ترتیب در رتبه‌های پنجم و هشتم قرار گرفت، امسال جایگاه نهم را در این رتبه‌بندی به خود اختصاص داد. به گفته کارشناسان سقوط جایگاه آمریکا با وجود گسترش استفاده از ICT در میان شهروندان، به دلیل ضعف این کشور در مسائل نظارتی است. نکته قابل توجه در رتبه‌بندی اخیر مجمع جهانی اقتصاد در زمینه آمادگی تکنولوژی، حذف شدن استرالیا، فلسطین اشغالی، سنگاپور و انگلستان از فهرست ده کشور برتر است. بر این اساس مجله آنلاین Forbes.com فهرست ده کشور برتر از نظر آمادگی تکنولوژی را به این ترتیب منتشر کرده است:

 

سوئد: این کشور که در رتبه‌بندی سال گذشته مجمع جهانی اقتصاد از نظر آمادگی تکنولوژی هم جایگاه اول را به خودش اختصاص داد.
امسال هم افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت و تلفن‌همراه در این کشور توانست یک بار دیگر آن را در رتبه اول کشورهای دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی قرار دهد.
میزان استفاده از تکنولوژی در تجارت یکی دیگر از عوامل مورد نظر کارشناسان در این رتبه‌بندی بوده و سوئد هم توانسته این میزان را در سال‌های اخیر تا حد موثری افزایش دهد.

 

ایسلند: در حالی که از میان ده کشور برتر دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی چهار جایگاه در اختیار کشورهای اروپای شمالی یا اسکاندیناوی است، ایسلند توانسته جایگاه دوم را به خودش اختصاص دهد.
این کشور با تمرکز بر آموزش و حمایت دولتی از فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی توانست این جایگاه را به دست آورد.
این در حالی است که ایسلند همچنین توانست از میان تمام کشورهای دنیا، رتبه اول را از نظر تعداد سرورهای اینترنتی امن به دست بیاورد.
ایسلند اما سال گذشته رتبه چهارم را در این رتبه‌بندی در اختیار داشت.

 

سوئیس: میزان استفاده فردی و تجاری از تکنولوژی در این کشور جایگاه سوم را در این رتبه‌بندی نصیب آن کرد. برخلاف دیگر کشورهای برتر این رتبه‌بندی، رتبه‌های سوئیس در شاخص‌های مرتبط با حمایت‌های دولتی از فعالیت‌های تکنولوژی بسیار پایین بوده است.
سوئیس اما سال گذشته رتبه پنجم را در این رتبه‌بندی به دست آورده بود.

 

 

هلند: میزان استفاده از اینترنت و کامپیوترهای شخصی در هلند در سال‌های اخیر افزایش داشته و درنهایت رتبه این کشور را از یازدهم در سال گذشته به چهارم در این رتبه‌بندی رسانده است.
این در حالی است که سازمان جهانی همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به تازگی اعلام کرده است که بیش از یک‌سوم مردم هلند به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، در حالی که این رقم در ایالات متحده آمریکا به طور متوسط یک‌پنجم است.

 

دانمارک: این کشور که در رتبه‌بندی سال گذشته رتبه دهم را در اختیار داشت، امسال جایگاه پنجم را به خودش اختصاص داده است.
دولت این کشور تکنولوژی را به عنوان یک ضرورت در دستور کار خود قرار داده و توانسته یک محیط تجاری مبتنی بر تکنولوژی در کشورش ایجاد کند.

 

هنگ‌کنگ:افزایش درک تکنولوژیکی عموم مردم و گسترش تمایل به استفاده از آن در سطح عمومی این کشور را به برترین کشور آسیایی و ششمین کشور برتر دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی تبدیل کرده است.
این در حالی است که جایگاه این کشور در رتبه‌بندی سال گذشته مجمع جهانی اقتصاد برابر 13 بوده است.

 

کره جنوبی:حمایت دولتی از فعالیت‌های تکنولوژی به وسیله ایجاد یارانه‌های مرتبط توانست جایگاه این کشور را نسبت به سال گذشته تا 11 رتبه در این رتبه‌بندی ارتقا دهد. این میزان رشد در حقیقت بیشترین پیشرفت در میان ده کشور برتر دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی است.

 


نروژ:یک بار دیگر حمایت‌های دولتی در گسترش کاربرد فردی و تجاری از تکنولوژی نروژ را در میان ده کشور برتر دنیا از نظر آمادگی تکنولوژی قرار داد. این کشور اما سال گذشته رتبه پانزدهم را در این رتبه‌بندی در اختیار داشت.

 

ایالات متحده آمریکا :با وجود امکانات و منابع تحقیقاتی مناسب و دانشمندان و مهندسان با تجربه در زمینه تکنولوژی، آمریکا همچنان در حال ادامه روند سقوط خود در این رتبه‌بندی است. این در حالی است که برخلاف سیستم نظارتی ضعیف، دولت این کشور توانسته زیرساخت‌های خود را در زمینه تکنولوژی تقویت کند.

 

لوکزامبورگ:این کشور کوچک اروپایی اولین بار در سال 2004 با رتبه چهل و دوم در این رتبه‌بندی قرار گرفت. لوکزامبورگ اما با بهبود میزان دسترسی شهروندان خود به اینترنت پرسرعت توانست امسال به جایگاه دهم برسد. این درحالی است که این کشور در سال گذشته رتبه نهم را در این رتبه‌بندی به دست آورده بود.

شگفت انگیزترین جراحی های دنیای پزشکی


  برداشتن نیمه ای از مغز یک کودک
در تاریخ 11 ژوئن نیمه سمت راست مغز «جسیکا هال6 » ساله، توسط جراح اعصاب «بن کارسون» در بیمارستان کودکان جان هاپکینز بالتیمور برداشته شد. این نوع عمل نیمکره برداری نامیده می شود و با اینکه بسیار سخت است، بهترین راه درمان جسیکا بشمار می رفت. او از نوعی التهاب مغزی رنج می برد، نوع پیشرفته ای از فساد قشر مغز که باعث حمله های غیرقابل کنترل می شود. با اینکه دکترها از چگونگی آن اطلاع ندارند، اما نیمه باقیمانده مغز در چنین مواردی بسیاری از فعالیت هایی را که نیمه برداشته شده اجرا می کرده، برعهده می گیرد. نیمه چپ بدن بیمار ممکن است تا ابد فلج بماند، اما معمولا هیچ مشکلی برای خاطرات و نوع شخصیت او بوجود نخواهد آمد. بیمارستان جان هاپکینز سالانه 12 مورد از این جراحی ها را برروی کودکان 5 تا 10 ساله انجام می دهد. زمانیکه جراحان در حال توسعه این روش بودند، سعی کردند حفره خالی بوجود آمده در جمجمه را با توپ پینگ پونگ پر کنند، اما بعدها متوجه شدند مایع نخاعی مغز، به مرور این فضا را پر می کند.

جراحی 4 روزه

از 4 فوریه تا 8 فوریه سال1951 زنی به نام «گرترود لواندوسکی»، به مدت 96ساعت در بیمارستان «شیکاگو» تحت عمل جراحی قرار گرفت تا کیست بزرگی از داخل تخمدان او برداشته شود. گفته می شود که این عمل، طولانی ترین عمل جهان است. «لواندوسکین» قبل از عمل 280 کیلوگرم وزن داشت و دور کمرش 275 سانتیمتر بود. بعد از اینکه تومور برداشته شد، وزن او به 140 کیلوگرم کاهش یافت. در طول عمل، جراحان مایع کیست را به آرامی خارج کردند، زیرا خروج سریع مایع ممکن بود باعث ایست قلبی بیمار شود. در طول 4 روز، 91 کیلوگرم مایع از بدن او خارج شد. سپس آنها خود کیست را از بدن او درآوردند، که در حدود 68کیلوگرم وزن داشت.



باقی را اینجا بخوانید...

خوش پوش ترین دختر کوچولوی دنیا

سوری کروز، دختر دو ساله تام کروز و کیت هولمز
 
 کیت هولمز شیک ترین و مدترین ستاره 2007
 
در نظر سنجی جدیدی که مجله آمریکایی OK! انجام داده است، خوش پوش ترین دختر کوچولوهای دنیا انتخاب شدند. در این نظر سنجی سوری کروز، دختر دو ساله تام کروز و کیت هولمزبه عنوان خوش پوش ترین دختر کوچولوی هالیوود انتخاب شد.
 
شایلو دختر برد پیت و آنجلینا جولی
 
 
 
 
 شایلو دختر برد پیت و آنجلینا جولی به عنوان نفر دوم این لیست انتخاب شد و ویولت افلک، فرزند جنیفر گارنر و بن افلک، نفر سوم لیست را تشکیل می داد.
این مجله درباره سوری گت:« سوری در لباس های آرمانی، باربی و کریستین لابوتین بسیار خوب و زیبا به نظر می رسد. دختر کوچولوی تام کروز، حس و غریزه مد و فشن خود را از مادرش کیت هولمز به ارث برده است، کیت خودش یک پیراهن برای دخترش طراحی کرده است.»
 

ویولت افلک


 
سایر دخترانی که در این لیست دیده می شدند شامل ویلو اسمیت، دختر 7 ساله ویل اسمیت و جادا پینکت-اسمیت؛ ایو دختر 8 ساله رایان فیلیپ و ریس ویترسپون؛ هالو دختر 6 ماهه نیکول ریچی و جوئل مادن بود.
 

ایو فیلیپ


 
لیست کامل خوش پوش ترین دختران دنیا به شرح زیر است:
1-سوری کروز
2-شایلو جولی-پیت
3-ویولت افلک
4-لولا کانسوئلز
5-ویلو اسمیت
6-هارلو مدن
7-والنتینا پاینولت
8-ماتیلدا لدگر
9-ایدن و ساوانا ماهونی
10-ایو فیلیپ
 
منبع:دوخت

خوش پوش ترین های دنیا را بشناسید

مجله ونیتی فیر شصت و نهمین لیست سالانه خوش پوش ترین های دنیا را اعلام کرد. در بخش خوش پوش ترین زوج های دنیا، آنجلینا جولی و برد پیت به عنوان خوش پوش ترین زوج 2008 انتخاب شدند. در لیست مجله ونیتی فیر، این زوج برای دومین بار در صدر لیست قرار گرفتند و بر دیوید و ویکتوریا بکام و آشتون کوچر و دمی مور پیشی گرفتند. این مجله نحوه لباس پوشیدن آنجلینا را هنگام بارداری ستایش کرد و به تعداد بیشماری از ظاهر شدن های بی عیب برد پیت بر روی فرش قرمز اشاره کرد

 

در بخش خوش پوش ترین زنان دنیا، خانم میشل اوباما، همسر باراک اوباما  رئیس جمهور نو منتخب آمریکا، در صدر لیست خوش پوش ترین زنان دنیا قرار گرفت. میشل در ماه ژوئن با پوشیدن یک پیراهن گرانقیمت و زیبا از نینا ریچی، به یک چهره فشن بدل شد

کارلا برونی-سرکوزی، مدل سابق و همسر رئیس جمهور فرانسه؛ کیت میدلتون، نامزد شاهزاده ویلیام انگلیسی؛ سارا جسیکا پارکر و تایلدا اسوینتون نیز در این لیست حضور داشتند

کارلا برونی-سرکوزی

سارا جسیکا پارکر

ستاره فوتبال دنیا، دیوید بکام درکنار دانیل کرگ( بازیگر مجموعه جیمز باند)، کنی وست(خواننده رپ) و کارل لگرفلد، طراح فشن، لیست خوش پوش ترین مردان سال را تشکیل می دادند

دانیل کریگ

کارل لگرفلد، طراح فشن

دیوید و ویکتوریا بکهام


آخرین عکس ها

آخرین عکس هر شخص قطعا می‌تواند خاطره‌های زیادی را زنده کند، به خصوص اگر شخص مورد نظر مشهور باشد یا عکس در موقعیت خاصی گرفته شده باشد:


۱- سال ۱۹۳۵: آخرین عکس وایلی پست و ویل راجرز: «وایلی پست» اولین خلبانی بود که به تنهایی به دور دنیا سفر کرد، «ویل راجرز» کمدین هم دوست خاص و صمیمی او بود. این عکس که در آن «پست» روی بال هواپیما مشخص است، کمی قبل از آخرین پرواز آنها از فرودگاهی در آلاسکا گرفته شده است. هواپیمای آزمایشی «لاکهید» آنها، به خاطر مشکل موتور، هنگام برخاستن از زمین، دچار مشکل شد و سقوط کرد. فرودگاهی که در آن این حادثه اتفاق افتاد، به نام این دو، تغییر نام پیدا کرد.


۲- سال ۲۰۰۵: آخرین عکس جان و جکی نیل: ۱۳ ژانویه سال ۲۰۰۵، جسدهای یک زوج کانادایی به نام جان و جکی نیل در سواحل تایلند، پیدا شد. آنها دو نفر از قربانیان بیشمار سونامی ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ بودند. هفته‌ها بعد یک مرد اهل سیاتل، یک دوریین آسیب‌دیده را پیدا کرد و دور انداخت، اما کارت حافظه‌اش را نگه داشت. بعد از بازیابی اطلاعات، عکس‌های این زوج در حال تفریح در ساحل تایلند پیدا شد، در میان عکس‌ها، عکس‌هایی هم پیدا شد که نزدیک شدن امواج بزرگ سونامی را به ساحل نشان می‌داد. نکته جالب ماجرا این بود که مرد سیاتلی، این زوج را از روی عکس‌های آنها که در سایت اشخاص گمشده منتشر شده بود، شناخت و با پسرهای نیل‌ها، که در ونکوور بودند تماس گرفت، شخصا به ونکوور رفت و آخرین عکس‌های پدر و مادرشان را تحویلشان داد.


۳- سال ۱۹۵۵: آخرین عکس آلبرت اینشتین: عکسی که در زیر می‌بینید، آخرین عکسی است که از اینشتین گرفته شده است. این عکس در مارس سال ۱۹۵۵ گرفته شده است. احتمالا محل گرفته شدن عکس، نزدیک خانه اینشتین در پرینستون است. یک ماه بعد یعنی دقیقا در ۱۷ آوریل سال ۱۹۵۵، اینشتین ۷۶ ساله در نتیجه خونریزی داخلی ناشی از پاره شدن آنوریسم آئورت، درگذشت.

ثانیه‌هایی بعد از مرگ اینشتین، مغز او بدون اجازه خانواده اش برداشته شد، به این امید که دانش آینده، بتواند علت هوشمندی اینشتین را کشف کند.


۴- سال ۱۹۶۲: آخرین عکس ماریلین مونرو: خیلی‌ها عقیده دارند که عکاس چهره‌های مشهور، جورج بریس، آخرین عکس مونرو را گرفته است. ولی در واقع عکاس مجله لایف یعنی الن گرانت، آخرین عکس را از مونرو گرفت. این عکس در تاریخ ۷ جولای سال ۱۹۶۲، هنگام مصاحبه با مونرو در خانه‌اش گرفته شد. در این مصاحبه مجموعا ۶ عکس از مونرو گرفته شد که یکی از آنها را در زیر می‌بینید. کمتر از یک ماه بعد مونرو به خاطر خودکشی با «باربیتورات» درگذشت، البته شک و تردیدهایی در مورد علت مرگ مونرو وجود دارد. مصاحبه‌ای که لایف با مونرو انجام داده بود، تنها دو روز قبل از مرگش، ‌در مجله چاپ شد.


۵- سال ۲۰۰۱: آخرین عکس بیل بیگارت: بیل بیگارت یک عکاس خبری بود که حوادث ۱۱ سپتامبر را بازتاب می‌داد. او به طرز تراژیکی بعد از سقوط دومین برج تجارت جهانی درگذشت. ۴ روز بعد جسد بیگارت، از میان آوار بیرون آورده شد. دوربین‌هایی که همراه بیگارت بود به همسرش داده شد. همسر او، دوربین‌ها را به یک دوست صمیمی بیگارت داد، فیلم‌ها در دو دوربین بیگارت سالم نمانده بودند، اما با وجود اینکه دوریبن دیجیتال پوشیده شده از خاکستر بیگارت سالم باقی نمانده بود و لنزهایش خراب شده بود، کارت فلش دوربین دست‌نخورده باقی مانده بود. ۱۵۰ عکس در فلش کارت، پیدا شد. در میان این عکس‌ها، عکسی بود که در ساعت ۱۰:۲۸ و ۲۴ ثانیه، یعنی کمی قبل از سقوط دومین برح تجارت جهانی در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه گرفته شده بود.


۶- سال ۱۹۹۷: آخرین عکس دیانا: این عکس‌، سال قبل، هنگامی که تحقیقات تازه‌ای جهت پیدا کردن علت مرگ دیانا شروع شد، منتشر شد. این عکس آخرین عکسی است که از دیانا گرفته شده است. با وجود اینکه در این عکس فقط قسمتی از موهای دایانا پیداست، اما نشریات رقابت سختی را بر سر اینکه کدامشان برای اولین بار این عکس را چاپ کنند، شروع کردند. درواقع عکس‌هایی نظیر همین عکس، باعث مرگ دیانا شدند.

این عکس در ساعت ۱۲:۲۰ صبح روز ۳۱ اگوست سال ۱۹۹۷ گرفته شده است. در صندلی‌های جلو، راننده هتل و محافظ «دودی فاید» نشته‌اند و در صندلی‌های عقب پرنسس دیانا و دودی فاید قرار دارند. ثانیه‌هایی بعد از گرفته شدن این عکس، مرسدس آنها با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت وارد یک مسیر زیرگذر شد، راننده کنترل ماشین را از دست داد و با یکی از ستون‌های زیرگذر تصادف کرد.

در حالی که سرنشینان اتوموبیل، به سختی مجروح شده بودند، عکاسان همچنان به عکس‌برداری از آنها ادامه می‌داند، هنگامی که تیم اورژانس، عکاسان را دور می‌کرد، دیانا که هنوز زنده بود، نجوا می‌کرد : «تنهایم بگذارید.»

فاید بعد از تصادف بلافاصله مرد و دیانا ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.


۷- سال ۱۹۷۷: آخرین عکس الویس پریسلی: این عکس، آخرین عکس موجود از پریسلی است که در صبح ۱۶ آگوست سال ۱۹۷۷ گرفته شده است. بعد از ظهر همین روز، نامزد پریسلی، پیکر بی‌جان او را در کف حمام پیدا کرد. گرچه پریسلی معتاد به داورهای آرامبخش بود، اما بعضی‌ها هم مرگ او را منتسب به واکنش آنافیلاکتیک او به داروی کدئینی می‌کنند که داندانپزشک پریسلی، یک روز قبل برای او تجویز کرده بود.


۸- سال ۱۹۴۵: آخرین عکس آدولف هیتلر: این عکس، آخرین عکسی است که از هیتلر گرفته شده است و در آن هیتلر دو روز قبل از مرگش در محوطه بیرون پناهگاه در حال بررسی خرابی‌های بمباران‌ها دیده می‌شود. دو روز بعد مردی که آلمان‌ و جهان را درگیر ۶ سال جنگ ویرانگر کرد، تصمیم گرفت به زندگی خود پایان بدهد، اما قبل از آن با معشوقه‌اش «اوا براون» ازدواج کرد و وصیت‌نامه‌اش را نوشت. در بعد از ظهر ۳۰ آوریل سال ۱۹۴۵ هیتلر و براون در اتاقشان خودکشی کردند، هیتلر با خوردن قرص سیانید و شلیک به سرش خودکشی کرد و براون فقط با خوردن سیانید.


۹- سال ۱۹۴۵: آخرین عکس ان فرانک: «ان فرانک»، یک دختر یهودی بود که انتشار خاطراتش از دوره‌ای که از ترس نیروهای نازی، به همراه خانواده‌اش پنهان شده بود، او را مشهور کرد.

این عکس آخرین عکسی است که از ان فرانک و خواهرش -مارگوت- موجود است. این عکس در نیمه سال ۱۹۴۲ گرفته شده است. در انتهای همین سال، مارگوت به اردوگاه کار اجباری فرستاده شد. «ان» به همراه خانواده‌اش پنهان شدند، اما محل اختفای آنها کشف شد و آنها به اردوگاه فرستاده شدند. مدارک نشان می‌دهند که مارگوت به خاطر سقوط از تختخواب و به سبب ضعف شدید ناشی از زندگی در کمپ نازی‌ها در گذشت و چند روز بعد هم «ان» از دنیا رفت.


۱۰- سال ۱۸۶۵: آخرین عکس آبراهام لینکلن: شک و تردیدهایی در مورد اینکه کدام عکس، ‌واقعا آخرین عکس گرفته شده از لینکلن است، وجود دارد. با این همه، تصور می‌رود که این عکس، آخرین عکس گرفته شده از وی باشد. این عکس توسط عکاسی به نام «هنری ورن» گرفته شده است. یک ماه بعد از گرفته شدن این عکس، لینکلن برای دیدن نمایشی به تئاتر فورد رفت. در این زمان یک هنرپیشه شناخته شده به نام جان ویکس بوس John Wilkes Booth که جاسوس کنفدراسیون جنوب بود، پشت سر رئیس‌جمهور رفت و منظر ماند، نمایش وارد قسمت خنده‌دارش شود، به این امید که صدای بلند خنده تماشاگران، مانع از شنیده شدن صدای شلیک گلوله شود. وقتی صدای خنده بلند شد، «بوس» از اسلحه کالیبر ۴۴‌اش، به سر لینکلن شلیک کرد.


برگرفته از وبلاگ یک‌پزشک