دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

اولین های سرویس های وب


اولین وسیله فروخته شده در eBay: برمی گردیم به سال ۱۹۹۵. زمانی که سایت eBay، AuctionWeb نامیده می شد. این وسیله، یک نشانگر لیزر شکسته بود که به قیمت ۱۴.۸۳ دلار فروخته شد. طرف خریدار، وقتی سوالی را از جانب مدیر سایت، پیر امیدیار مبنی بر اینکه آیا آگاه است که لیزر خریداری شده توسط او شکسته است، پاسخ داد که من یک گردآورنده از نشانگرهای لیزری شکسته هستم!

اولین کتاب فروخته شده در آمازون: اولین کتاب فروخته شده در سایت amazon.com که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، به نام Fluid Concepts and Creative Analogies نوشته Douglas Hofstadter بود.

اولین ویرایش در ویکی پدیا: اولین ویرایش در ویکی پدیا یک ویرایش آمایشی با متن "Hello, World!" بود که توسط Jimmy Wales مالک سایت ایجاد شد اما دیگر در دسترس نیست. قدیمی ترین سند ویرایش شده در این سایت مربوط به ۱۶ ژانویه ۲۰۰۱ است که متعلق به اضافه کردن اطلاعاتی به فهرست کشور هاست.

اولین ویدیو در یوتیوب: اولین ویدیوی ارسال شده در یوتیوب مربوط در ۲۳ آوریل سال ۲۰۰۵ توسط Jawed Karim از موسسین آن سایت فرستاده شد. ویدیویی با نام من در باغ وحش (Me at the zoo) که حکایت رفتن به به باغ وحشی در سن دیگو را روایت می کند! این ویدیو هنوز هم در سایت موجود است و بیش از ۱.۵ میلیون بار توسط کاربران دیده شده است.

اولین پیام در توییتر: اولین پیام ارسال شده در این سایت که هنوز هم موجود است مربوط به Jack Dorsey است. او همان کسی بود که ایده توییتر را در سر داشت و آن زمان پیام خود را با این عنوان ارسال کرد که " just setting up my twttr". البته با توجه به این پیام باید بدانید که این سایت برای مدت کوتاهی با الهام از سایت Flickr، twttr نامیده می شد.

در انتها باید یاد آور شد نوشتن تاریخ اولین کاری که اغاز شده، گاه حتی برای موارد تازه اتفاق افتاده هم کار سختی است پس اگر شما کاری را برای نخستین بار انجام می دهید، سعی کنید که رویداد آن را در جایی یادداشت کنید تا بعد بتوانید از آن بهره ببرید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد