دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

جالبترین حیوانات دنیا

جالبترین حیوانات دنیا

(قسمت اول)

 

اژدهای دریای پر برگ

Leafy Seadragon

نام اژدهای دریای پر برگ از اژدهایی در اسطوره شناسی چینی گرفته شده است. این موجودات در هنگام شنا کردن در آبهای مملو از جلبک مانند یک دسته جلبک دریایی دسته شده به نظر می رسند. بدن اژدهای دریای پر برگ از طیف نوری سبز، نارنجی و طلایی تشکیل شده است و توسط ضمائمی برگ مانند پوشیده شده که موجب استتار کامل آن شده است و تنها لرزش باله های نازک آن و یا چشمهایی که به متعلق به چیزی نیستند وجود این موجود را مشخص می سازد.

اژدهای دریای پر برگ نر نیز مانند اسب دریایی حامل بیش از 200 تخم است که پس از ادغام آن توسط اژدهای ماده درون محفظه ای که مانند لانه زنبور عسل است تقریبا به مدت 8 هفته در قسمت زیرین دم اژدهای دریای پر برگ نر نگهداری می شود. اژدهای دریای پر برگ دندان و معده ندارد و منحصرا از نوعی میگوی خاص تغذیه می کند. این موجودات در استرالیا با نام اسب دریایی استرالیایی در آبهای آرام و سرد با دمای 50 تا 54 درجه فارنهاید(10 الی 12 درجه سانتی گراد) یافت شدند و از سال 1982 توسط دولت استرالیای جنوبی محافظت می شوند.

 


 

خرس آفتابی

Sun Bear

خرس آفتابی اولین بار در جنگلهای بارانی آفریقای جنوبی دیده شد.

طول این خرس تقریبا 4 فوت یا 2/1 سانتی متر بوده که در واقع از کوتاهترین اعضای خانواده خرسها است و به دلیل بویی که دارد بعنوان سگ خرس شناخته می شود. دم خرس آفتابی 2 اینچ (5 سانتی متر) و وزن او کمتر از 145 پوند (65 کیلوگرم) بوده و جنس نر این حیوان کمی  بزرگتر از جنس ماره آن است.

برخلاف دیگر خرسها، خزهای خرس آفتابی کوتاه و براق است که این امر بدلیل آب و هوای زمینهای پستی است که ور در آن سکونت دارد. تمامی قسمتهای بدن او به غیر از سینه اش که به رنگ نارنجی- زرد کمرنگ و به شکل نعل اسب است ازخزهای سیاه یا قهوه ای تیره پوشیده شده است. البته رنگهای مشابهی نیز در اطراف چشم ها و دهانش نیز دیده می شود که همین امر موجب انتخاب نام خرس آفتابی شده است.

 


 

سگ کوموندور(KOMONDOR)

Komondor Dog

اندازه استخوان کتف در جنس نر این حیوان 27 اینچ (69 سانتی متر) و در جنس ماده آن حداقل 28 اینچ است اما در بسیاری از آنها این اندازه به 30 اینچ می رسد که همین امر موجب شده تا این سگ از بلندترین نوع معمول خانواده سگها باشد البته وزن آن چندان زیاد نیست. افرادی که با نژاد این سگ آشنا نیستند اغلب با دیدن سرعت و چابکی این سگ شگفتزده می شوند.

بدن سگ کوموندور از موهایی (سنگین ترین مو در تژاد سگها) بلند، کلفت و سفید به شکل طناب که مانند طنابهای سر طی می باشد پوشیده شده است. پوست این سگ نرم و پرزدار است. گاهی لازم است تا شخصی موهای سگ کوموندور را از هم جدا کند تا وی شخته به نظر نرسد.

 


 

خرگوش آنگورا

Angora Rabbit

خرگوش آنگورا بدلیل موهای نرم و بلندش یکی از انواع خرگوشهای خانگی محسوب می شود.

خرگوش آنگورا یکی از قدیمی ترین خرگوشهای اهلی است که به همراه گربه و بز آنگورا برای اولین بار در آنکارا، ترکیه دیده شد. خرگوش آنگورا حیوان خانگی مورد علاقه خانواده های اشرافی در فرانسه در سالهای 1700 بود که دراواخر همان قرن به اروپا نیز آمد.

انواع مختلفی از این نوع خرگوش وجود دارد که 4 نوع آن از انواع آربا از قبیل نژاد فرانسوی، آلمانی، غول پیکر، انگلیسی، خال خالی، چینی، سوئیسی و فنلاندی هستند.

 


 

پاندای قرمز

Red Panda

پاندای قرمزعمدتا یک پستاندارگیاه خوار است و کمی بزرگتر از گربه خانگی ( به طول 55 سانتی متر) است. چنکالهای این پاندا تقریبا خم و انگشت شصت وی مانند یک پاندای معمولی  واقعا ادامه استخوان مچ دستش و کاذب است. قسمت زیرین پای پاندای قرمزبه منظور مجافظت در برابر سرما و همچنین جهت پنهان نمودن غدد تعرقی پوشیده از مو است. زادگاه اصلی پاندای قرمز کوههای هیمالیا در نپال و چین جنوبی است. نام پاندا از کلمه نپالی " ponya" به معنای خیزران و حیوان خانگی گیاهخوار گرفته شده است.

 


 

SLOTH

Sloth

اسلوسها پستاندارانی با طول متوسط هستند که در آمریکای مرکزی و جنوبی و متعلق به  نژادهای Megalonychidae  و  Bradypodidae هستند. این حیوانات همه چیز خوار هستند و ممکن است از حشرات، مارمولک و لاشه دیگر حیوانات نیز تغذیه کنند اما رژیم غذاییشان شامل شکوفه گیاهان و برگها است که البته انرژی زیادی برایشان تولید نمی کند و به سختی نیز قابل هضم است.    

 


 

امپراطور تامارین (EMPEROR TAMARIN)

Emperor Tamarin

امپراطور تامارین بدلیل شباهتش با امپراطور آلمانی Wilhelm2 به این نام خوانده شد. این نام ابتدا بعنوان یک جک به کار برده شد اما بعدها ب صورت رسمی درآمد. این حیوان در آبگیر آمازون جنوبی، پروی شرقی، بولیوی شرقی و برزیل غربی و جنگلهای آمازون  زندگی می کند.

رنگ موهای این حیوان عمدتا خاکستری با لکه هایی زرد رنگ در ناحیه سینه اش است. دستهاو پاهایش سیاه و دم این حیوان قهوه ای است. نکته جالب در مورد او سبیل بلند و سفیدش است که به دو طرف شانه هایش و تا پشت شانه هایش ادامه دارد. طول او 24 الی 26 سانتی متر و طول دمش 35  سانتی متر است. وزن امپراطور تقریبا به 300 الی 400 گرم می رسد.

امپراطور تامارین از جمله حیواناتی است که در روز فعالیت دارد و بیشتر وقت خود را درمیان درختان با حرکاتی سریع و مطمئن و پرشهایی در میان شاخ و برگ درختان می گذرانند.

 


 

میمون صورت سفید ساکی

White Faced Saki Monkey

میمون صورت سفید ساکی که با نام میمون ساکی گوآنان و میمون ساکی صورت طلایی نیز شناخته می شود از نژاد میمونهای ساکی و جدید است و در برزیل، فرانسه، گوآنان، گویآنا، سورینام و ونزوئلا زندگی می کند. غذای این میمون عمدتا از میوه جات، غلات، دانه ها و حشرات است.  

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 22:53

یکم زشتن!

ممنون از نظردهی تان.
ولی کدام یک؟؟

hargez666 دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 17:15 http://www.hargez666.blogfa.com

salam mamnoon axaye jalebi bood

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد