دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

نظر یک برادر شیعه

امروز با یکی ازین نظرات یک برادر شیعه برخوردم که در مورد یکی از نوشته هایم ((اولین سپاهی که بر قسطنطنیه یورش برد)) چنین نظری داده بودند٬ مگر اسم شان و یا آدرس شان را ننوشته بودند٬ نمی دانم چرا؟...:

سلام
دوست عزیز می دانم که از برادران اهل سنت هستی اما باز هم تعجب می کنم که چرا از یزید بن معاویه با احترام یاد می کنی ای کش کمی در مورد زندگی او تحقیق می کردی.

و من هم چنین پاسخش دادم:

بلی دوست خوبم.
من در مورد او بسیار تحقیق کرده ام. او هر چه باشد خود یک صحابی رسول کریم صلی الله عله وسلم بودند و در ضمن پسر یک صحابی (معاویه رض) و نواسه صحابی دیگری (ابو سفیان رض) بودند.
در مورد اصحاب خود رسول کریم (ص) فرموده اند که آنها را هرگز ایذاء ننمائید.... پس آیا دشنام یک صحابی گناه نیست؟؟ آیا خلاف آن امر رسول (ص) نیست؟
من میدانم که در حادثه دردناک شهادت سیدنا حسین بن علی رضی الله عنهما او هم دخیل بودند٬ ولی آیا نمیدانید که وقتیکه سر مبارک را نزد او بردند و با چشمان اشک آلود بدان نگریست و گفت که این در حق وی بسیار ظلم شده٬ و قاتل وی ((شمر لعنت الله علیه)) را از درگاه خود راند.
باز هم اگر من آنان را با عزت و تکریم یادآوری میکنم٬ نه بخاطر عداوت یا مخالفت با برادران شیعه هست٬ بلکه من از فرمان رسول صلی الله علیه وسلم در مورد اصحابش پیروی میکنم.و مسئله او را ما به الله تعالی میسپاریم که او در مورد او و کارکردهایش حساب بهتری ازش خواهد گرفت.
لذا اگر کسی به این سخنان من آزرده میشوند٬ لطفا از عداوت  بیجا با اصحاب رسول احتراز نموده٬ در مورد حقیقت این همه عداوت با آنان چیزی تلاش و جستجو نمایند تا بهتر بدانند که حقیقت چیست و چرا عریان کرده نمیشود؟
ممنون
برادر دینی شما... صهیب عبیدی

.

.

شما در رابطه چی نظری دارید؟

لطفاْ ما را هم باخبر کنید.

نظرات 11 + ارسال نظر
ایمان عبدی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 21:23

سلام.
دوست عزیز . مطلب شما در مورد معاویه خواندم از اینکه به نرمی نظر خود را مطرح کردید ممنونم اما نکاتی در این خصوص به ذهنم خطور کرده که بیان میکنم.
۱- اصحاب پیامبر صلوات الله علیه وآله و سلم دارای درجات مختلفی بودند و صرف صحابی بودن منزلت ایجاد نمیکند ضمن اینکه ما موظفیم به صحابی ایشان احترام و تکریم کنیم و مجاز به جسارت به آنها نیستیم اما در مورد لفظ صحابی در ابتداء عرض کنم که این لفظ بیشتر پس از رحلت آن حضرت استفاده شد و در زمان ایشان از عنوان مهاجرو انصار استفاده میکردند که آنهایی که در زمان حیات حضرتش بوده و ایشان را درک کرده ند و با ایشان بوده اند را صحابی و عدهای که اصحاب را درک کرده ند تابعین می نامند و ما نمونه های بسیاری داریم از اصحاب که عملشان مورد نکوهش حضرت قرار گرفته است.
در صدر اسلام و پس از قدرت مسلمانان عده ای ایمان نیاورده یا بسیار سست بودند که به دستور حضرت قسمتی از غنایم یا بیت المال جهت تالیف قلوب آنها به آنها پرداخت شد که ابوسفیان جزء آن دسته است که به حکم مولفت قلوبهم ایمان آورده اند . درنتیجه اصحاب درجات مختلفی داشتند و بعضا مورد نکوهش حضرت قرار
میگرفتند و همچنین ابوسفیان به حکم مولفت قلوبهم ایمان آورده است.
عنوان میشود که معاویه جزء اصحاب بوده و کاتب وحی است در حالیکه او در مکه ساکن بوده و پس از ایمان آوردن به مدینه نیامده و پس از هجرت و فتح مکه ایمان آورده که از آن پس تمام سور در مدینه نازل شده و معلوم نیست که چگونه برادران ما او را کاتب وحی می خوانند.
خداوند در قرآن کریمظالمین را مورد نکوهش قرار داده و لعن میکند . سئوال اینجاست که حسین بن علی علیه السلام آیا مظلومانه به شهادت رسیده یا خیر؟
با فرض صحابی بودن آنها شما لعن آنها را جایز نمیدانید با استناد به حدیثی که ما در مورد صحت و سقم آن حالا ایرادی نداریم اما چگونه است که شهادت مظلومانه حسین علیه السلام را که به فرموده حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم : حسین منی و انا من حسین را به راحتی و فقط با ابراز تاسف از کنارش میگذریم. چرا؟
آگر رسول الله بدست یزید یا معاویه به شهادت میرسید او را لعن میکردید؟
اگر بله پس خلاف فرمایش حضرت است و اگر نه خلاف سنت الهی است حال آیا حسین منی و انا من حسین به این معنی نیست که هرکس او را آزار دهد مرا آزار داده ؟
من میدانم که در حادثه دردناک شهادت سیدنا حسین بن علی رضی الله عنهما او هم دخیل بودند٬ ولی آیا نمیدانید که وقتیکه سر مبارک را نزد او بردند و با چشمان اشک آلود بدان نگریست و گفت که این در حق وی بسیار ظلم شده٬ و قاتل وی ((شمر لعنت الله علیه)) را از درگاه خود راند!!!!!
آیا حکم قتل مظلوم راندن او از درگاه است ؟
آیا بدون اذن او کسی جرات کشتن حسین را داشت؟
آیا حسین یه عرب بیابانی بود که کسی او را نشناسدو قدر و منزلت او را نداند؟
یزیدبن معاویه میگریست در حالیکه خاندان رسول الله را به اسار ت گرفته بود؟

مطلب بعد روایتی از حضرت معروف به حدیث حوض که در معتبرترین کتب برادران اهل تسنن می باشد از جمله : صحیح بخاری ج۴-ص۹۴ تا ۹۹ و ص ۱۵۶ و ج ۳ ص ۳۲ و صحیح مسلم ج ۷ ص ۶۶
ایشان فرمودند :
در حالی که مخواهم برخیزم . گروهی را می بینم و وقتی آنان را شناختم یک نفر از میان من و آنها بیرون میآید و می گوید : بیایید ! می گویم : به کجا ؟ می گوید : به خدا قسم به سوی جهنم ! می گویم : اینها چه کار کردهاند ! میگوید : آنان پس از تو به قهقرا برگشتند و مرتد شدند و نخواهم دید از آنها کسانی را که نجات پیدا می کنند جز ماند شترهای سرگردانی که از گله خارج می شوند.

سید مهدی شنبه 8 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:49

سلام بر لب تشنه ات یا حسین لعنت بر یزیدبن معاویه
و لعنت بر شمربن زالجوشن و لعنت بر عمربن سعد
ولعنت بر یزیدیان زمانه
السلام علیک یااباعبدالله الحسین
دوست عزیز اگر یزید لعنت الله علیه آدم خوبی بود که تو زیارت عاشورا
لعنت نمیشد البته اگه زیارت عاشورا رو قبول داشته باشی

[ بدون نام ] شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:52

خداوند ابوسفیان ومعاویه ویزید را بیش از پیش لعنت کناد ودوستداران اهل بیت پیامبر
را بیامرزاد.امین

مهدی یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:24

پیامبر اکرم ص در زمانی آن جمله را نقل کرده که قبل از حادثه کربلا بوده . یعنی دلیلی داشته در آن زمان و مکان و این به این معنی نیست که ما یزید ملعون را هم به احترام یاد کنیم .

صالح چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 17:10

سلام به شوما و ارزوی قبولیه طاعات وعباداتتان
نظر من در مورد شما برادران سنت اینه که برای شما حقیقت غدیر خم به طور واضح حل شده است اما شوما بازاین حقیقت را از ریش سفیدان به ظاهر متدین خود جویا میشین
من میدونم شما انسان تحصیل کرده ای هستین پس به خاطر همینم که شده ریسمان دینتون رو به دست خودتون بگیرید ودر مورد دینتون خودتون تحقیق و برسی کنید واقعا هیچ کدام ار نظریات اهل سنت در مورد این مساله منطقی نیست
خودتو پاک کن داداش قبل اینکه به دست این نظرای پوچ پاک بشی و واسه ی اون دنیات خالیه خالی بشی الهم صلی علی محمد و ال محمد
یا علی موفق باشی

سید خدا پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:27

سلام
عجب یکی میاد دستور میده سر امام حسین و بزنید و جزو اصحاب پیامبر (ص) هم میشه
این مردتیکه که شما ازش دفاع کردی به دستور اون آب به روی نوی رسول خدا و فرزنده فاطمه زهرا (س) بستند و دستور داده کل خانوادشو با دسته بسته بیارن تو شهر شام و سرامام حسین ع رو به همراه اصحابش بیارن پیشش
چون هرکی از صحابه حضرت محمد ص بود هر غلطی که میخواست بکنه ؟
مگه هر کسی رو میشه گفت صحابه پیامبر اکرم ؟
مگه خودت نمیدونی چی به سر خاندان پیامبر ص آورد ؟
شما میگی به صحابه رسول خدا دشنام ندین واقعا یزید از صحابه رسول خدا بود پس چرا .... ؟
خدا لعنت کنش و تا ابد توی اتیش جهنم بسوزه یا علی خدانگهدار

[ بدون نام ] شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:01

برادران عزیز اصلا فکر کرده اید که یزید چگونه صحابی پیامبر شده در حالیکه پیامبر در سال 11 هجری رحلت کرده و یزید در سال 25 هجری ( 14 سال بعد ) بدنیا آمده است ؟ یعنی اصلا یزید زمان پیامبر بدنیا نیامده که بتواند صحابی او باشد ؟
تاریخ یزید را جوانی عیاش و شرابخوار معرفی می کند که از حداقل ایمان هم بدور است ... بگذریم از دستورش برای قتل نوه پیامبر، نحوه سخت گرفتنش برای اسرا و چوب زدن بر دندانهای سر مبارک امام حسین و .... کمی مطالعه بفرمایید

محمد یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:47 http://www.swemo.blogfa.com

سلام من هم شیعه هستم به نظر من کسانی که درباره ی شیعه و اهل سنت اختلاف دارند کسانی هستند که میخواهند جنگ راه بیندازند کسانی هستند که میخواهند در اسلام اختلاف بیندازد من خودم دوستانی دارم که سنی هستند اما ما اختلافی نداریم الان در شهر ما به مسجد اهل سنت میرویم و نماز میخوانیم ما همه مسلمان هستیم نباید اختلاف انداخت دشمنان اسلام همین را میخواهند بای تا بعد

احمدرضا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:16

سلام برادر دینی من
من احمدرضا ، ایرانی و شیعه هستم و از اینکه با وبلاگ شما آشنا شدم ، خوشحالم و امیدوارم موفق باشی
درخواست من از تو این بود که به مردمان محترم پاکستان و اطرافیان خود حقیقت ایران را بگویی هم اکنون حکومت دیکتاتوری ما مردم ما را بیرحمانه به قتل میرساند و به احدی رحم نمی کند ، و هدف این دیکتاتوری قتل مردم و به خصوص مردمی که دین شیعه ندارند هست ، مانند برادران اهل سنت یا مسیحیان و ...
به خداوند متعال قسم هم اکنون ایران ، فلسطین است
خدایا پس آزادی که گفتی کجاست ؟؟؟؟؟؟
به امید پیروزی جنبش سبز ایران

محمد علی دستگردی شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:52 http://noor110.blogfa.com

بسم رب الحسین) سلام علیکم.خواستم اگر واقعا اهل تحقیق و حقیقت می باشید از شما بخواهم برای تنویر افکارخود و دیگران این امور را انجام دهید.1)سری به کتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی(قدس سره) که دایرة المعارفی عظیم برای اثبات حقانیت اعتقادات شیعه اثنی عشری می باشد زنید و جالب تر اینکه بدانیم فقط و فقط از مستندات اکابر علمی برادران اهل تسنن در تدوین این کتاب بهره برده شده است و علمای اهل تسنن تمامی مصادر کتبی این کتاب را قبول دارند و بعضا از کتب مادر و اصلی آنها محسوب می شود.2) کتاب مکالمات حسنیه را که حدود صد صفحه است را موشکافانه مطالعه فرمایید(حسنیه کنیزی بود که سالها از محضر امام صادق روحی فداه بهره ی وافری برد به طوریکه در جلسه مناظره ای که با دانشمندان آن زمان در نزد هارون الرشید داشت به صورت علمی و استدلالی بر تمام ادله ی آنان فایق آمد)3)چند سایت علمی- دینی را برای پاسخ به شبهات و اشکالات مطروح شده به شما معرفی می نمایم.www.makarem.ir x-shobhe.com همچنین سایت هایی که در لینک پیوند وبلاگم آن ها را معرفی نموده ام می تواند برای سیر تحقیقاتی شما مفید باشد.(والسلام علی من اتبه الهدی)

لغنل چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:09 http:// bhjgyt

ئل عغتن قرغ۶ ث ط

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد