دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

مهمتــرین ستــارگان المپیــک ۲۰۱۲ را بشناسیـــد

مایکل فلپس

این شناگر آمریکایی در رقابت‌های ۲۰۰۸ پکن هشت مدال طلا به نشان‌های کاروان ورزشی ایالات متحده افزود. جالب این‌که او در هفت مورد از این پیروزی‌ها رکورد جهانی را شکست. او در لندن هم یکی از امیدهای کسب نشان طلاست.

 


 

 

  راین لوکتی

نزدیک‌ترین رقیب فلپس، هموطن او راین لوکتی است. او در المپیک پکن "فقط" دو نشان طلا کسب کرد و در رقابت‌های آزمایشی اخیر چندین بار مغلوب فلپس شد.

 

 




 

 ربکا آدلینگتون
بریتانیایی‌ها در شنا بیش از همه به ربکا آدلینگتون چشم دوخته‌اند. این شناگر ۲۳ ساله در رقابت‌های ۴۰۰ و ۸۰۰ متر آزاد پکن روی سکوی نخست ایستاد.

 





 

 توماس دیلی
توماس (تام) دیلی امید دیگر بریتانیایی‌هاست. این ورزشکار ۱۸ ساله در رشته‌ی شیرجه به مصاف رقیبان می‌رود.

 





 

 لبورن جیمز
سوپراستار بسکتبال آمریکا هم قهرمانی مسابقات ملی بسکتبال آمریکا را در کارنامه دارد و هم طلای المپیک پکن را. او حال در رأس تیم آمریکا به شکار مدال طلای رقابت‌های لندن آمده است.

 



 
 
 

 استیون هوکر
ستاره استرالیایی پرش با نیزه برای دفاع از عنوان قهرمانی به لندن آمده است. او در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن ۶ متر و ۶ سانتی‌متر به بالا پرید و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، پس از سرگی بوبکا اسطوره‌ی اوکراینی، جایگاه دوم فهرست بهترین‌های جهان را از آن خود کرد.

 



 

 

 یلنا ایسینبایوا
این ورزشکار روسی در رشته‌ی پرش با نیزه تاکنون ۱۴ سانتی‌متر بالاتر از تمام ورزشکاران زن تاریخ این رشته پریده است. این ورزشکار ۳۰ ساله پس از کسب نشان طلای المپیک ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸، به شکار سومین قهرمانی پی در پی آمده است.

 





 

 روبرت هارتینگ
این ورزشکار آلمانی پرتاب دیسک (وسط) قهرمان جهان و اروپاست. او در ۲۸ رقابت اخیر خود به صورت پی‌درپی برنده بوده است. هارتینگ، رقیب اصلی احسان حدادی (راست)، در المپیک ۲۰۰۸ پکن چهارم شد. 

 





 

  یوسین بولت
این دونده‌ی سرعت اهل جامائیکا نه‌تنها در المپیک ۲۰۰۸ پکن رکوردی جهانی ثبت کرد، بلکه یک سال پس از آن رکورد خود را بهبود بخشید. بولت اما در رقابت‌های آزمایشی اخیر در کشورش بارها مغلوب هم‌وطن خود - یوهان بلیک - شد.

 





 

  کننیسا بکله
این دونده‌ی اهل اتیوپی هم از امیدهای قهرمانی در المپیک لندن است. او سه قهرمانی در رقابت‌های المپیک را در کارنامه دارد. بکله هم در آزمون‌های اخیر کمتر از انتظار ظاهر شده است. او حتی در ۵ هزار متر حد نصاب لازم برای حضور در المپیک را به دست نیاورد. اما در نهایت به‌عنوان ورزشکار جایگزین راهی لندن شد. این دونده ۳۰ ساله دارای رکورد جهانی در دو بالای ۵ هزار متر و ۱۰ هزار متر است.

 



 
 
 

  پاولا رادکلیف
این دونده‌ی بریتانیایی در جدول بهترین زمان‌های کسب شده در تاریخ دو بیش از ۱۰ هزار متر، نفر ششم است. او صاحب رکورد جهانی ماراتون است، اما تا به حال موفق به کسب نشان طلای المپیک نشده است.

 



 

 

  حمید سوریان
ستاره‌ی کشتی فرنگی ایران و جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم، با پنج نشان طلا در مسابقات جهانی، کاپیتان تیم کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن است. او در مسابقات ۲۰۰۸ پکن پنجم شد.

 





 

  بردلی ویگینز
این دوچرخه‌سوار بریتانیایی در رقابت‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ نشان طلا را به گردن آویخت و چندی پیش در رقابت‌های تور فرانسه به قهرمانی رسید.

 





 

  کریس هوی
این دوچرخه‌سوار بریتانیایی هم از امیدهای قهرمانی المپیک خانگی به شمار می‌رود. کریس هوی که در رقابت‌های جهانی روی پیست هم سابقه قهرمانی دارد، در المپیک پکن سه بار روی سکوی نخست مسابقات رفت. او پرچمدار کاروان ورزشی انگلیس در مسابقات ۲۰۱۲ لندن است.

 





 

  روجر فدرر
این تنیس‌باز سوئیسی بدون شک از نظر ذهنی یکی از آماده‌ترین ورزشکاران حاضر در رقابت‌های لندن است. او اخیرا هفتمین قهرمانی خود در مسابقات ویمبلدون را به دست آورد. یک خوش‌اقبالی دیگر هم نصیب فدرر شده است: مسابقات تنیس المپیک ۲۰۱۲ هم در زمین ویمبلدون برگزار می‌شوند. 

 



 
 
 

  تدی رینر
این ورزشکار ۲۳ ساله فرانسوی سه بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. رینر بهترین جودوکا در وزن مثبت یکصد کیلوگرم است. او البته در مسابقات ۲۰۰۸ پکن نشانی بهتر از برنز به دست نیاورد.

 



 

 

  فابیان هامبوشن
این ژیمناست ۲۵ ساله‌ی آلمانی یکی از بهترین ورزشکاران جهان در رشته‌ی بارفیکس و یکی از امیدهای کاروان ورزشی آلمان برای کسب نشان طلاست.

 





 

  کای ژو
این ورزشکار چینی (وسط) هم بر روی میل بارفیکس هنرمندانه حرکت می‌کند و هم در مسابقات زمینی. کای ژو ۲۴ ساله در المپیک ۲۰۰۸ خانگی در هر دو رشته نشان طلا را به گردن آویخت.

 





 

  لیو چونهونگ
این زن ورزشکار چینی هم برای کسب سومین قهرمانی پی‌درپی به لندن می‌آید. او در المپیک ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ نشان طلای وزن ۶۹ کیلوگرم را به گردن آویخت.

 





 

  بهداد سلیمی
کاروان ورزشی ایران در رشته‌ی وزنه‌برداری از جمله بهداد سلیمی را به همراه دارد. این وزنه‌بردار ۲۴ ساله دسته‌ی فوق سنگین، رکورد یک‌ضرب جهان - ۲۱۴ کیلوگرم - را در اختیار دارد. موفقیت سلیمی در مسابقات لندن می‌تواند ویترین افتخارات جهانی و آسیایی او را کامل کند.

 



 
 
 

  برتا هایدِمان
این شمشیرباز ۳۰ ساله آلمانی در المپیک ۲۰۰۴ نشان نقره را به دست آورد؛ در مسابقات ۲۰۰۸ پکن "طلایی" شد و حال برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی لندن شده است. هایدمان در سال ۲۰۰۹ هم قهرمان اروپا شد.

 




 

 

  تیم قایقرانی آلمان
در ۳۴ مسابقه‌ی پیشین خود همواره پیروز بوده است. این تیم پس از کسب نتیجه‌ای ضعیف در المپیک ۲۰۰۸ پکن - مقام هشتم - به قهرمانی در لندن می‌اندیشد. 



گزارش تصویری افتتـاحیه المپیــک ۲۰۱۲  اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد