دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

چهار مطلب جالب و خواندنی

طلاق گرانقیمت

بزرگ‌ترین کدوی جهان  

گران‌ترین تصادف

روبات خودشناس  




طلاق گرانقیمت

هنگ‌کنگ:

یک ثروتمند هنگ‌کنگی برای جداشدن از همسرش ۱۵۴میلیون دلار به وی پرداخت کرد.

جان ساندرز قاضی دادگاه‌عالی پیش‌تر دستور داده بود تا ساماتور‌لی کین کان پسر ثروتمند معروف ساموئل‌تاک‌لی به همسر سابق خود فلورنس تسانگ ۱۵۴‌میلیون دلار (‌حدود۲۰۰میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان) در ازای طلاق توافقی پرداخت کند. این رقم ۲۰‌درصد از دارایی زوج یاد‌شده بوده که دادگاه ساموئل را مجبور به پرداخت آن کرد. این رقم رکورد جدیدی در پرداخت هنگام طلاق در هنگ‌کنگ بود. گفته می‌شود این نوع طلاق‌ها، تجارت کثیفی است که سال‌ها است در هنگ‌کنگ به‌عنوان پایتخت طلاق، انجام می‌شود.


بزرگ‌ترین کدوی جهان  

نیوریچموند: کشاورز آمریکایی با تلاش فراوان و استفاده از انواع مکمل‌های مجاز توانست کدویی به وزن۲۲/۸۲۱‌کیلو را از مزرعه خود برداشت کند. این کدو که عنوان بزرگ‌ترین کدوی جهان را به‌خود اختصاص داده حدود ۲متر و ۱۹سانتی‌متر طول دارد و فقط به وسیله خودرو یا تراکتور می‌توان آن‌را جابه‌جا کرد. براساس گزارش‌ رسانه‌ها، بزرگ‌ترین کدوی جهان را کریس استیونز اهل شهر نیوریچموند آمریکا پرورش داده است. گفتنی است این کدوی غول‌آسا از بزرگ‌ترین کدوتنبل سال گذشته که ۶۲/۷۸۲‌کیلوگرم وزن داشت حدود ۳۸٫۶ کیلو سنگین‌تر است.

گران‌ترین تصادف

توکیو: وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در ژاپن که تلفاتی دربر نداشت عنوان گرانقیمت‌ترین تصادف جهان را به‌خود اختصاص داد. در یک حادثه نادر در ژاپن، ۸‌خودروی فراری، ۳‌بنز و یک لامبورگینی به‌شدت با هم برخورد کردند. گفته می‌شود، ارزش تقریبی این خودروها بیش از یک میلیون دلار است. پلیس ژاپن اعلام کرد در این تصادف زنجیره‌ای ۱۰ نفر نیز مجروح شدند که حال یکی از مجروحان وخیم است. این حادثه رانندگی در بزرگراه «چیوگوکر اکسپرس‌وی» در نزدیکی تقاطع «شیمونوسکی» در جنوب ژاپن رخ داده است.

روبات خودشناس  

نیویورک: گروهی از دانشمندان آمریکایی روبات کوچک و دوچرخی ساخته‌اند که با نگاه در آینه می‌تواند خود را بشناسد. این روبات سبز رنگ QBO نام دارد. QBO مجهز به آلگوریتم‌های ویژه تشخیص نوری است که به آن کمک می‌کنند با نگاه به آینه خود را بشناسد و این جمله را بگوید: «آه، این من هستم. چه خوب!». همچنین پیش از اینکه خود را در آینه یا هر موجودی را که در مقابلش می‌بیند می‌گوید: «بگذار فکر کنم.» سپس با استفاده از پردازش منحنی‌ها، خطوط و نقطه‌ها می‌تواند یک پایگاه اطلاعاتی از آنچه می‌بیند ایجاد کند و آن را شناسایی کند و برای مثال پنگوئنی را که به آن نشان داده شده به درستی تشخیص می‌دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:09 http://vahidpirizade66.blogfa.com/

سلام آپم وقت کردین قدمتون رو چشم .
فقط امتیاز یادتون نره . لطف می کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد