دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

بزرگترین هلی کوپترهای جهان

Mil V-12

بزرگترین هلی کوپتری که تاکنون ساخته شده میل وی ١٢ است که در طی دهه ١٩٦٠ در روسیه شوروی ابداع شد. این هلی کوپتر شکل بسیار غیرعادی داشت و مانند هواپیمایی بود که دو روتور عظیم در دو انتهای بال خود دارد. هر روتور دارای قطری حدود ٣٥ متر بود. فاصله بین دو نوک روتور آن در حال گردش به ٦٧ متر می رسید که حتی از فاصله دو سر بال بوئینگ ٧٤٧ نیز بیشتر بود!  

Mil V-12  

حداکثر وزن این هلی کوپتر به هنگام برخاستن بیش از ١٠٠٠٠٠ کیلوگرم بود. این هلی کوپتر در سال ١٩٦٩ یک بار ٤٠٢٠٥ کیلوگرمی را بلند کرد و رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشت. تنها دو نمونه از این هلی کوپتر ساخته شد که یکی در موزه نیروی هوایی روسیه و دیگری در محل کارخانه میل قرار دارد. این هلی کوپتر به قابلیت مانور کم و کنترل دشوار از رده خارج شد. 

 

 2. Mil Mi-26

این هلی کوپتر ٥٦ تنی بزرگترین هلی کوپتری است که هم اکنون در حال خدمت می باشد. حدود 1980 فروند از این هلی کوپترها ساخته شد که دارای کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی هستند. قطر روتور هلی کوپتر ٣٢ متر و طول آن حدود ٤٠ متر است. 

 

Mil Mi-26 

میل می ٢٦ در حال بلندکردن یک هلی کوپتر شینوک آمریکایی 

 

 تصویر زیر مقایسه ایست بین سه تا از بزرگترین هلی کوپترهای ساخته شده. دو تای اول روسی و سومی آمریکایی هستند. 

 

 

 

منبع: 

Aerospaceweb  

 

 

ترجمه و تحقیق: اصغر ناصری  

http://scitech.blogsky.com/1389/11/10/post-185/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد