دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما

فیلم "خوب، بد، زشت" ساخته معروف سرجیو لئونه عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را که غرب وحشی را به‌تصویر کشیده معرفی شد.

نشریه سینمایی اسکرین در گزارشی فهرستی از 10 فیلم برتر تاریخ سینما که تصویرگرغرب وحشی بوده‌اند منتشر کرد که در رتبه اول فیلم "خوب، بد، زشت" قرار دارد.

 


 


این فیلم به کارگردانی "سرجیو لئونه" محصول 1966 داستان فردی خوب (کلینت ایست‌وود) و زشت (الی والاک) است که با هم کار می‌کنند و با ترفندهای خاصی به فریب کلانترهای مناطق مختلف و پول درآوردن می‌پردازند. اما شخصیت بد داستان (لی وان کلیف) آدم‌کشی حرفه‌ای است که به‌خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است. این سه نفر در راه پیدا کردن گنجی 200هزار دلاری مقابل هم قرار می‌گیرند.

ایده‌های فیلم‌نامه، فیلم‌برداری و موسیقی این فیلم بارها در فیلم‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌ است. ترکیب قاتل خونسرد، مرد طماع و پلیس خوب در چندین فیلم از جمله "جایی برای پیرمردها نیست" برادران کوئن مورد استفاده بوده و موسیقی متن آن نیز در فیلم‌هایی چون "بیل را بکش" تارانتینو استفاده شده ‌است.

پس از فیلم "شین" محصول 1953 ساخته جورج استیونس که در رتبه دوم قرار دارد، فیلم "هفت دلاور" به کارگردانی جان استورجس دیده می‌شود. این فیلم محصول 1960 با نقش‌آفرینی استیو مک‌کوئین، چارلز برانسون و یول برینر است. این فیلم که نسخه هالیوودی "هفت سامورایی" کوروساوا است، داستان گروهی جوانمرد و هفت‌تیرکش است که مدافع حقوق مردم ستمدیده روستایی می‌شوند تا برابر دزدان باج‌گیر از آنها حمایت و محافظت کنند.

 


 


فیلم "دلیجان" ساخته تحسین برانگیز جان فورد و نقش‌آفرینی جان وین محصول 1939 در رتبه چهارم بهترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد که غرب وحشی را به‌تصویر کشیده است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و بازیگر مرد (توماس میچل) شد.

فیلم "شهامت" محصول 1969 ساخته هنری هاتاوی و نقش‌آفرینی جان وین است که برای این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر شد.

منبع: ایسنا

بازنشر :Bartarinha.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد