X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

دانشنامه دانستنی های جهان
بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

در شهر اوساکا ژاپن اتوبانی وجود دارد که در طی مسیرش از وسط یک برج 16 طبقه میگذرد. این اتوبان دقیقا از طبقه 5 تا 7 این برج را اشغال کرده است. نام این برج نیز برج دروازه یا گیت تاور میباشد. هنگامی که سوار آسانسور این برج شوید خواهید دید که برای طبقه 5 تا 7 هیچ کلیدی وجود ندارد و آسانسور مستقیما از طبقه 4 به طبقه 8 میرود. توافق ساخت بزرگراه و برج به شکل کنونی بعد از 5 سال کشمکش بین شرکت سازنده اتوبان و صاحبان زمین های اطراف آن که حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نبودند شکل گرفت و این عکسها نتیجه آن شده است

---------------------------------------------------------

دلهره آورترین ترن هوایی جهان!!!

ژاپنی ها دلهره اورترین ترن هوایی را در شهربازی منطقه فوجی افتتاح کردند...این ترن هوایی در برخی از قسمت ها شیب تندی دارد به همین دلیل نامش در کتاب گینس به ثبت رسیده است....

این ترن هوایی در قسمتی که ریل ها شیبی بیش از 112 درجه دارند 100 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد...به همین خاطر پزشکانی که در گیشه بلیط فروشی این ترن حضور دارند اجازه سوار شدن را به برخی افراد نمی دهند...

مسئولان این شهر بازی می گویند که ساخت این ترن هزینه بسیار بالایی برای انها به همراه داشته است

 

 

----------------------------------------------------

بلندترین و قوی ترین جرثقیل متحرک دنیا

 

احتمالا که فکر نمی کنید، پره های بزرگترین توربین بادی جهان ،مانند برگ و شانسی بر روی پایه آن رویده باشند. البته بلند کردن این پره های ۳۶۴ تنی، تنها از عهده چرثفیل توانمندی چون Liebherr LTM 11200-9.1 بر می آید. این کامیون-جرثقیل چنان قدرتمند است که به راحتی از پس سه برابر این وزن هم بر می آید.

در حقیقت LTM 11200-9.1، قوی ترین و بلندترین جرثقیل تلسکوپی متحرک دنیا است. این کامیون غول پیکر می تواند تا ۱۲۰۰ تن بار (وزن تقریبی ۱۲ وال آبی بالغ ) را بالای سر ببرد. اهرم (boom) هشت تکه تلسکوپی این جرثقیل هم می تواند شما را تا ارتفاع ۱۰۰ متری سطح زمین بالا ببرد. و البته با استفاده از چند آرواره افزودنی ارتفاع این جرثقیل به بیش از ۱۹۰ متر خواهد رسید، یعنی بلندتر از یک ساختمان ۵۰ طبقه!

برای بالا بردن این جرثقیل از یک موتور ۶ سیلندر ۲۴۰ کیلوواتی مجزا استفاده می شود و یک موتور ۵۰۰ کیلوواتی ۹ محوره هم وظیفه به حرکت در آوردن کامیون ۲۰ متری حامل آن را بر عهده دارد. بوم یا اهرم ۱۰۰ تنی آن، که در حالت جمع شده طولی برابر خود کامیون دارد، معمولا به صورت جداگانه به سایت محل کار جرثقیل حمل می شود. البته عرض کامیون حامل جرثقیل چندان بزرگتر از تریلرهای کانتینر بر نیست و وقتی که بوم آن را برداشته باشند، به راحتی می تواند خودش را به محل نصب توربین غول آسا برساند.

[ دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ] [ 10:06 ] [ ابتهاج عبیدی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
تعداد بازدید ها: 3566915