دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

ماجرای پنگوئنی که 4 هزار کیلومتر اشتباه رفت!

یک پنگوئن امپراتور ساکن قطب جنوب که مسیر خود را اشتباه رفته بود و با طی 4 هزار کیلومتر به سواحل نیوزلند رسید اکنون از نظر سلامت در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

پنگوئنهای امپراتور ساکن قطب جنوب هستند و بنابراین نباید آنها در نیوزلند دید. اما یکی از اعضای این گونه که راه خود را گم کرده و در اقیانوس آرام جنوبی سرگردان شده بود سرانجام پس از طی 4 هزار کیلومتر به ساحل "پکا پکا" در نیوزلند رسید.

 
براساس گزارش دیلی میل، این اولین بار است که بعد از 44 سال یک پنگوئن امپراتور در سواحل نیوزلند پیدا شده است.




 
این پرنده قطبی را مردی که با سگ خود در کنار ساحل قدم می زد پیدا کرد. به گفته کارشناسان، این پنگوئن که 80 سانتیمتر قد و 10 ماه عمر دارد احتمالا زمانی که به دنبال غذا می گشته از مسیر خود منحرف و گم شده است.

 
در روزهای اول ورود، این پنگوئن امپراتور به ساحل "پکا پکا" سالم به نظر می رسد، به اندازه کافی غذا می خورد. به همین منظور مسئولان دپارتمان محافظت از حیوانات، از ساکنان منطقه خواستند که نزدیک این پنگوئن امپراتور نشوند و حتی سگهای خود را از آن دور نگه دارند.
 
در صورتی که این حیوان زنده بماند قد آن می تواند 120 سانتیمتر و وزنش به 34 کیلوگرم برسد.

 
کالین میسکلی، کارشناس موزه نیوزلند اواخر هفته گذشته و زمانی که هنوز حال این پنگوئن خوب بود اظهار داشت: "احتمالا الان احساس گرما می کند. پنگوئنها به طور معمول یخ می خورند و این تنها مایعی است که می توانند هضم کنند."
 

در قطب جنوب حدود 10 کلونی پنگوئن با یک تعداد متغیر بین 200 تا بیش از 50 هزار جفت باقیمانده اند. پنگوئن امپراتور گونه ای است که بیشتر در جنوب نیمکره جنوبی زندگی می کند و قادر است در میان یخهای سفت قطبی که در آنها دما به کمتر از 50 درجه زیر صفر می رسد تولیدمثل کند.

 
اما اکنون به نظر می رسد که حال این پرنده قطبی رو به وخامت گذاشته است. به همین منظور این امپراتور به باغ وحش "ولینگتون" انتقال داده شده و مقامات این باغ وحش نام "خوش قدم" را براساس شخصیت کارتونی "خوش قدم" برای آن انتخاب کرده اند.
 

به گفته دامپزشکان این خانه حیوانات، "خوش قدم" به شدت علائم کم آبی و استرس ناشی از گرما را نشان می دهد. پس از انجام عملی که بر روی این پنگوئن انجام شد اکنون دامپزشکان اظهار داشته اند که شانس زنده ماندن آن 50 درصد است. وضعیت جسمی این پنگوئن جوان برای بازگرداندن آن به قطب جنوب مناسب نیست.


http://www.iranianuk.com/article.php?id=64860
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد