دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

تصاویر شگفت‌انگیز ناسا از سطح مریخ

در نگاه اول نمی‌توان حدس زد که برخی از این تصاویر چه هستند، بخشی از زمین؟ یک موجود زنده تازه کشف‌شده دیگر؟ قسمتی از دنیای ناشناخته زیر آب؟

تصاویری که در این ایمیل می‌بینید،‌ در واقع تصاویر منتخب وایرد از بین 13 هزار تصویری است که تاکنون از سطح سیاره مریخ گرفته شده است. دوربین تصویربرداری با وضوح بالای تجربه علمی یا به اختصار، های‌رایز که روی مدارگرد اکتشافی مریخ ناسا نصب شده، در حال حاضر قوی‌ترین دوربینی است که ناسا بر روی فضاپیماهای خود نصب کرده است. تصاویری که این دوربین گرفته واقعا شگفت‌انگیز و زیبا هستند. در این تصاویر به خوبی می‌توانید ببینید که برخی از قسمت‌های مریخ چه قدر به زمین شبیه هستند در حالی که برخی قسمت‌های دیگر واقعا غیرعادی و متعلق به  دنیایی بیگانه‌اند.

اگر این تصاویر به نظر شما هم زیبا و جذاب می‌رسند یا می‌خواهید تصاویر بیشتر و دقیق‌تری از مریخ ببینید،‌ تصاویری که تا به حال حتی گرفته نشده‌اند، ناسا این امکان را فراهم کرده است! بله،‌ شما می‌توانید به این آدرس رفته و قسمت‌هایی از مریخ را که دوست دارید دوربین های‌رایز روی آن‌ها تمرکز کرده و عکس‌های بیشتری بگیرد؛ انتخاب کنبد.

 برخی از قسمت‌های مریخ به زمین شبیه است،‌ اما بسیاری از قسمت‌های آن پر از پدیده‌های غیرزمینی و بیگانه است. در این ایمیل،‌ زیباترین و جذاب‌ترین تصاویری که از سطح مریخ گرفته شده را ببینید.

 

این تصویر، شن‌های روان مریخ را روی دهانه‌ای که بر اثر برخورد یک سیارک ایجاد شده است، نشان می‌دهد. مریخ پر از این گونه دهانه‌های ناشی از برخورد است.


ادامه مطلب
نظرات 1 + ارسال نظر
پویا سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:47 http://mylifeischanging.wordpress.com

سلام دوست عزیز
شگفت انگیزه
ناشناخته ها همیشه شگفت آورند و من عاشق شگفتی ام.
اگه مایل به تبادل لینک بودی به وبلاگ من سر بزن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد