دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

خودروی جالب!!!



یک طراح انگلیسی خوش‌ذوق خودرویی طراحی کرده که هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از حرکت آن شود. خودروی هالو می‌تواند به هواپیما، هلی‌کوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعت‌های ممکن دست یابد. طراحان تاکنون خودروهایی طراحی و ساخته‌اند که به قایق، هواپیما و حتی هلی‌کوپتر هم تبدیل می‌شوند؛ به این ترتیب چرا نتوان خودرویی ساخت که بتواند به همه این وسایل تبدیل شود؟
به گزارش گیزمگ، همین سوال، فیلیپ پالی انگلیسی را به فکر طراحی خودروی مفهومی هالو انداخت. اما قبل از آنکه نگاه دقیق‌تری به این خودرو داشته باشید، بدانید که این خودرو مفهومی جداشونده دارای قسمتی مرکزی است که بدون تغییر باقی می‌ماند و قسمت‌های دیگر به دور آن می‌چرخند. این بخش مرکزی به سادگی به وصله‌ها و ابزارهای دیگر متصل می‌شود که به نوبه خود، ایده‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده است.این خودرو که دارای چهار صندلی است، از موتوری ترکیبی بهره می‌برد و می‌تواند به حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت برسد و تا 1127 کیلومتر نیاز به سوخت‌گیری نداشته باشد.
 
شتاب این خودرو بسیار بالاست، به طوری که رسیدن از سرعت صفر به 100 کیلومتربرساعت آن فقط 2.3 ثانیه به طول می‌انجامد. در صورتی که وصله هالو 120 متصل شود، خودرو به یک هواپیمای جت تبدیل خواهد شد.
 
 
هالو 120 دارای دو موتور توربوفن Pratt and Whitney TF30-P-100 است که هر کدام نیروی پیشران 76.9 کیلونیوتن را تولید می‌کنند.

زمانی که این هواپیما در حالت پس‌سوز قرار بگیرد، قدرت رانش موتورها به 112 کیلونیوتن می‌رسد. هواپیمای هالو می‌تواند به حداکثر سرعت 2 ماخ (2 برابر سرعت صوت یا حدود 700 متر بر ثانیه)، برد 6هزار و 756 کیلومتر و بیشترین ارتفاع پروازی 66هزار پا (20هزار متری) دست پیدا کند.

 

 
البته در روزهایی که صاحبان میلیاردر این خودرو عجله نداشته باشند، می‌توانند به سراغ وصله هالو 46 بروند و خودروی خود را به هلی‌کوپتر تبدیل کنند. دو صندلی جلوی این خودر در آن زمان جایگاه خلبانان خواهد بود و در این حال مسافران می‌توانند به سادگی در عقب هلی‌کوپتر نشسته و از پرواز لذت ببرند.
 
 
 
در این حالت این هلی‌کوپتر می‌تواند به سرعت 185 نات، برد 833 کیلومتر و بیشترین ارتفاع پروازی 4هزار و 572 متری برسد.
 

در نهایت زمانی که شما بخواهید از روی آب عبور کنید باید به سراغ وصله هالو 22 بروید. در این حالت دو موج‌شکن مخصوص این اطمینان را می‌دهند که قایق شما هیچ‌گاه در حین حرکت دچار مشکل نخواهد شد.
طراحی خاص این قایق ما را به یاد قایق مفهومی و لوکس Strand Craft 122 می‌اندازد. بیشترین سرعت آن بین 55 تا 66 نات و برد قایق تا 2222 کیلومتر پیش‌بینی شده است.
 
 
پالی در این باره می‌گوید: «طراحی این خودرو با هدف گسترش مرزها برای کارخانه‌های خودروسازی است تا محدودیت‌ها در این زمینه کم‌رنگ‌تر شود. در طول دهه آینده تمایل برای ساخت این گونه خودروها افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که زیرساختارهای راه‌های جهانی محدودیت‌های زیادی در آینده خواهند داشت رقابت در عرصه هوایی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد