دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

بلندترین ساختمان‌های دنیا

5 و 4. برج‌های پتروناس
 

ساختمان‌های بلند دنیا در کشورهای مختلف پراکنده‌اند و در رقابتی تدریجی، عنوان بلندترین ساختمان دنیا را از هم می‌گیرند. در گزارش تصویری امروز بلندترین دنیا را ببینید و با هم مقایسه کنید .

10. سیتیک پلازا
10. سیتیک پلازا
ساختمان سیتیک پلازا در شهر گوانجوی کشور چین، صدها آپارتمان و یک فروشگاه بسیار بزرگ را در دل 80 طبقه خود جای داده است. سیتیک پلازا در حدود 396 متر ارتفاع دارد و در لیست ده ساختمان بلند دنیا، آخرین جایگاه را دارد.
 9. دو مرکز مالی بین‌المللی
9. دو مرکز مالی بین‌المللی
دو برج مرکز امور مالی بین‌المللی، جایگاه نهم را در بین ساختمان‌های بلند دنیا و جایگاه سوم را در بین ساختمان‌های چین دارند. این برج‌ها با ارتفاع 411.5 متر،‌ در بندر هنگ کنگ ویکتوریای چین سر برافراشته‌اند.
 8. ساختمان جین‌مائو
8. ساختمان جین‌مائو
منطقه اقتصادی پودانگ چین، خانه دو برج از بلندترین ساختمان‌های این کشور است. برج جین‌مائو با 88 طبقه، که در سمت چپ تصویر می‌بینید،‌ هشتمین ساختمان بلند دنیا است. این برج 421 متر ارتفاع دارد. با این ارتفاع بلند، باز هم جین‌مائو در سایه مرکز اقتصاد جهانی شانگهای قرار می‌گیرد که در سمت راست این تصویر دیده می‌شود و از جین‌مائو بلندتر است.
 7. برج و هتل بین‌المللی ترامپ
7. برج و هتل بین‌المللی ترامپ
بالای منطقه بازرگانی شیکاگوی آمریکا،‌ در سال 2009/ 1388، هتل 92 طبقه‌ای کامل شد که امروز،‌ با به حساب آوردن مخروط بلندش، هفتمین ساختمان بلند دنیا و دومین ساختمان بلند ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.
 6. برج ویلیس
6. برج ویلیس
برج ویلیس در دهه 1970 تحت نام دیگری (برج سیرز) ساخته شد تا دفاتر یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های جهان در زمان خود،‌ یعنی سیرز، روباک و همکاران را در خود جای بدهد. این ساختمان در زمان خود، بلندترین ساختمان دنیا بود. در سال 2009/ 1388، وقتی یک کارگزار لندنی به نام گروه دارایی‌های ویلیس، به این ساختمان منتقل شد، نام برج هم به ویلیس تغییر یافت. برج ویلیس 108 طبقه است.
 5 و 4. برج‌های پتروناس
5 و 4. برج‌های پتروناس
در سال 1998/ 1377 که برج‌های پتروناس افتتاح شدند، بلندترین برج‌های دنیا بودند. این برج‌ها در کوالالامپور مالزی بنا شده‌اند و 452 متر ارتفاع دارند. در حال حاضر و بعد از افتتاح سه ساختمان بلند دیگر در دنیا، رتبه برج های پتروناس به چهارم و پنجم در جهان تنزل یافته است.
 3. مرکز اقتصاد جهانی شانگهای
3. مرکز اقتصاد جهانی شانگهای
در این تصویر نمای شب مرکز اقتصاد جهانی شانگهای را می‌بینید که بلندترین ساختمان چین است و چنان که گفته شد، در کنار برج جین‌مائو قرار گرفته است. ارتفاع 492 متری این برج،‌ آن را در رتبه سوم بلندترین برج‌های جهان قرار می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید بلندترین رستوران چینی در طبقه 93 این برج قرار دارد.
 2. تایپه 101
2. تایپه 101
با ارتفاعی در حدود 511 متر، ساختمان تایپه 101 تایوان تا 7 سال بعد از زمان افتتاحش، یعنی سال 2003/ 1382، عنوان بلندترین برج دنیا را در انحصار خود داشت. برای مقایسه بد نیست بگویم این برج بیش از 50 متر از برج‌های پتروناس بلندتر است. با این حال تایپه 101 هم نتوانست عنوان بلندترین ساختمان دنیا را برا یخود حفظ کند.
 1. برج خلیفه
1. برج خلیفه
به محض این که در‌های این برج در 4 ژانویه 2010 (درست یک سال پیش از امروز) گشوده شد، عنوان بلندترین برج دنیا را از برج تایپه 101 گرفت و خود به بلندترین ساختمان جهان تبدیل شد. برج خلیفه دبی با ارتفاع 828 متر به نمادی برای امارات متحده عربی تبدیل شده است. این برج مسکونی و اداری 160 طبقه دارد و از هر ساختمان دیگری در دنیا بلندتر است، آن هم با اختلافی بسیار چشمگیر! خودتان ارتفاع ساختمان‌های قبلی و اختلاف ارتفاع آن‌ها را با این برج مقایسه کنید.

تبلیغات


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد