دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

کوچکترین دختر جهان

این دختر 2 ساله فقط 55 سانتی‌متر قد دارد و از بسیاری از اسبا‌ب‌بازی‌های خود کوچک‌تر است.

 

این کودک کوچک که در یکی از روستاهای انگلستان زندگی می‌کند مبتلا به نوع بسیار نادری از بیماری کوتولگی است که فقط 100 نفر در سراسر جهان به آن دچار هستند.

 

 http://up.p30day.com/images/60268345662958135912.jpg

 

قد او در این سن فقط نصف اندازه طبیعی است و پزشکان به خانواده او گفته‌اند که شاید این کودک دیگر هرگز بیش‌ از این رشد نکند.

زندگی شارلوت حتی موضوع یک برنامه مستند هم شده است و قرار است در برنامه مردم شگفت‌انگیز به نمایش دربیاید.

اما ینومن مادر 28 ساله این کودک در این باره گفت: دختر ما به بیماری بسیار نادری دچار شده است و حتی شاید تنها فردی در جهان باشد که این نوع ناهنجاری را به این شکل خاص دارد. با وجود آن‌که او اکنون نزدیک به 2 سال سن دارد، اما وزنش تقریبا برابر با یک نوزاد تازه متولد شده است.

پدر و مادر این کودک در زمان تولد فرزندشان متوجه هیچ چیز غیر عادی نشدند و فکر می‌کردند کودک آن‌ها مانند بقیه بچه‌ها زندگی خواهد کرد.

مادر او در این باره گفت: ما فقط می‌دانستیم که او بسیار کوچک است. لباس‌های او بیش‌تر شبیه لباس‌های عروسک‌های کوچک بود. اما بعد از مدتی پزشکان به ما اعلام کردند که شارلوت دچار شرایط بسیار جدی شده است که هنوز دلیل آن مشخص نیست.

بعدها پزشکان متوجه شدند شارلوت دچار یک بیماری ژنتیکی نادر است. به همین دلیل او نمی‌توانست غذا بخورد و آن را هضم کند و پزشکان مجبور شدند از طریق یک لوله شکمی شیر را وارد بدن او کنند.

 

 http://up.p30day.com/images/68845239322523884655.jpg

 

مادر او در ادامه گفت: چند سال گذشته بسیار برای ما سخت بوده است. شارلوت هر سه ماه یک‌بار به دلیل دچار شدن به یک مشکل نیاز به درمان پیدا می‌کرد. اما از آن مهم‌تر شیوه برخورد دیگران با ما بود. زمانی که دیگران به ما خیره می‌شوند من بسیار ناراحت می‌شوم. به جای آن من ترجیح می‌دادم مردم پیش ما بیایند و در مورد مشکل شارلوت از ما سوال بپرسند.

شارلوت در حال حاضر قادر است چهار دست و پا روی زمین راه برود. اگرچه تا زمانی که یک عمل جراحی روی تاندون‌های آشیل او صورت نگیرد، او قادر به راه رفتن نخواهد بود. او اکنون 2 روز در هفته به یک شیرخوارگاه خصوصی می‌رود و ما امیدواریم بتوانیم او را به مدرسه هم بفرستیم.

شارلوت دارای سه خواهر دیگر نیز در سنین 13 ، 10 و 6 ساله هم هست که هیچ کدام از آن‌ها به این بیماری دچار نیستند.

 

http://up.p30day.com/images/08050311685117592418.jpg

 

با این که پزشکان نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار این کودک در آینده خواهد بود، مادر او چندان در این مورد فکر نمی‌کند.

او از این که اکنون در کنار فرزند خود زندگی می‌‌کند خوشحال است و علاقه‌ای در مورد فکر کردن به آینده ندارد.

او در این باره گفت: شارلوت انگیزه و شادی بسیاری به زندگی ما می‌بخشد. من و پدر شارلوت زیاد در مورد آینده فکر نمی‌کنیم. فقط امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برای فرزند ما رخ دهد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آموزشکده خوارزمی سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:02 http://diplom.blogsky.com

رفع مشکل مدرک تحصیلی از پایه دبستان تا دیپلم ،توضیحات نحوه دریافت مدرک دیپلم، سیکل، پیش دانشگاهی،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد