دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

زیباترین کتابخانه های جهان

اینجا تصاویری مسحور کننده را برای شما آماده کرده ام. شاید دسترسی به بعضی، بهتر بگویم اکثر، این کتابخانه ها که معماری فریبنده ایی دارند برای مان مقدور نباشد ولی حداقل می توانیم نگاهی به آنها داشته باشیم. در انتهای هر تصویر که مربوط به کتابخانه ایی است، توضیحاتی را هم اضافه کرده ام. امیدوارم لذت ببرید. ببینید:

Abbey library of Saint Gall

این کتابخانه با نام Abbey library of Saint Gall در کشور سوییس واقع شده است. مجموعه ی کتابخانه قدیمی ترین در سوییس است و یکی از اولین و مهم ترین کتابخانه های رهبانیت(یا ترک دنیا شیوه ایی است که راهبان در پیش میگیرند) در دنیاست. شامل ۲۱۰۰ کتاب خطی است که تاریخشان به قرون ۸ تا ۱۵ میلادی باز می گردد و ۱۶۵۰ کتاب قدیمی را در خود جای داده است.

 


Biblioteca Geral University of Coimbra

کتابخانه ی Joanina کتابخانه ایی به سبک معماری خاص قرن هجدهم میلادی است که در قرن هجدهم طی سلطنت John V بر پرتغال، ساخته شده است. این کتابخانه در شهر کویمبرای پرتغال واقع شده است و قسمتی از کتابخانه ی عمومی دانشگاه کویمبرا است.

 

Bibliothèque nationale de France

این تصویر متعلق به کتابخانه ی ملی ِ فرانسه با نام Bibliothèque nationale de France است که در سال ۱۳۶۸ میلادی در شهر پاریس ساخته شده است. بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این کتابخانه استفاده می کنند. بودجه ایی ۲۵۴ میلیون یورویی دارد و ۲۷۰۰ نفر نیز در آن مشغول به کار هستند!

 

El Escorial Library, San Lorenzo, Spain

این کتابخانه که در اسپانیا واقع شده است، El Escorial نام دارد. El Escorial در واقع محل اقامت پادشاه اسپانیا بوده است که یکی از میراث های جهانی یونسکو نیز می باشد. El Escorial در ۴۵ کیلومتری ِ شمال غربی مادرید، پایتخت اسپانیا، واقع شده است.

 

George Peabody Library

کتابخانه ی جورج پی بادی(George Peabody) کتابخانه ایی تاریخی از بنیاد پی بادی است که در بزرگترین شهر ایالت مریلند، بالتیمور، ایالات متحده واقع شده است.

 

Library of Congress, Washington, DC, USA

کتابخانه ی ملی کنگره ی ایالات متحده بزرگترین کتابخانه ی دنیاست که در پایتخت ایالات متحده، واشنگتن دی سی، واقع شده است. ۳۰ میلیون کتاب را در خود جای داده است و اسناد چاپ شده در آن به ۴۷۰ زبان مختلف می باشد. این کتابخانه بیش از ۶۱۳ میلیون دلار بودجه دارد و ۳۶۳۷ نفر نیز در آنجا کار میکنند.

 

Real Gabinete Portugues De Leitura Rio De Janeiro

کتابخانه ی Real Gabinete Portugues De Leitura در ریو دوژانیروی برزیل قرار دارد. بنیاد در سال ۱۸۳۷ توسط گروهی ۴۳ نفره از پناهنده های سیاسی پرتغالی برای ارتقا فرهنگ در بین اجتماع پرتغالی ساخته شد. شعبه ی اصلی ساختمان کنونی توسط معمار پرتغالی Rafael da Silva e Castro بین ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۷ ساخته شد.

 

Suzzallo Library

کتابخانه ی Suzzallo کتابخانه ی مرکزی دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل ایالات متحده است. نام این کتابخانه از نام رییس دانشگاه واشنگتن که از سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۶ عهده دار این منصب بود، برگرفته شده است.

 

Trinity College LIbrary

کتابخانه ی دانشگاه Trinity واقع در شهر دوبلین ایرلند و بزرگترین کتابخانه ی این کشور است. ۱۸۰ نفر در این کتابخانه مشغول به کار هستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:06 http://TMFP.MIHANBLOG.COM

چند وقتی هست که شما رو لینک کردم ولی شما هیچ اقدامی برای لینک کردن من انجام ندادید لطفا سریع تر عمل کنید

محمد دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 22:28 http://www.swemo.tk

سلام خیلی خوب بود یک نظر در باره ی کتابخانه ی ایت الله مرعشی نجفی هم بنویس حتما سومین کتابخانه ی جهان هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد