دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

مهاجمان ناپیدای زندگی ما !

در محیط پیرامون ما موجوداتی زندگی می کنند که در واقع مهاجمان و اشغالگران محل زندگی انسان ها هستند. اغلب آنها از دید ما پنهان مانده اما به زندگی انگلی خود با آسودگی ادامه می دهند. این موجودات ریز عامل انواع بیماری ها بوده و یا خسارات مادی به بار می آورند. با اینکه نظافت و تمیزی می تواند برخی از آنها را از محیط زندگی ما دورکند اما در مورد برخی دیگر کار چندانی از دست ما ساخته نیست. شاید عکس های این گزارش تصویری چندان خوشایند بیننده نباشند اما وجود این موجودات واقعیتی است که نمی توان آن را کتمان کرد. تصاویر 10 موجود که می توانند مخل زندگی انسان باشند. مهاجمان ناپیدای زندگی ما.

تصویر بزرگنمایی شده حیرت آور سر یک مورچه. دانشمندان تعداد مورچه های ساکن زمین را ده میلیون میلیارد برآورد می کنند. تاکنون فقط 12 هزار گونه مورچه کشف شده و به گفته دانشمندان هنوز بیش از 10 هزار گونه دیگر ناشناخته باقی مانده اند.


تصویر سر یک ساس. ساس‌ معمولا در رختخواب و وسایل خواب پناه برده و برای مدت بیش از 10 دقیقه از خون انسان تغذیه می‌کند. هنگامی که یک ساس له می‌شود رایحه ناخوشایندی از آن به مشام می‌رسد. ساس قربانیان خود را به لطف حس بویایی بسیار توسعه یافته‌اش تشخیص می‌دهد.

تصویر بزرگنمایی شده سر یک کک. اگر انسان توانایی کک را داشت قادر بود به ارتفاعی به اندازه برج ایفل بجهد. کک جانوری است که فقط از خون انسان، پستانداران و به طور کلی پرندگان تغذیه می‌کند. حشره‌شناسان نزدیک به 2500 گونه کک را در روی زمین شناسایی کرده‌اند.

تصویر بزرگنمایی شده سر یک پروانه بید با چشمان درشت و خرطوم حلقه شده‌اش. بید مسوول سوراخهایی است که شما روی لباس‌های مورد علاقه خود پیدا می‌کنید. بیدها جانورانی سمج بوده و تنها راه خلاص شدن از دست آنها استفاده از موادی مانند تنباکو یا نفتالین بوده و یا اینکه لباس‌های خود را در جریان هوای آزاد بگذارید.

شپشک جانوری است که میزبان خود را دچار شرمساری می‌کند زیرا ناگزیر است به دلیل وجود این جانور موذی دائم خود را بخاراند. نام شپشک مترادف با شخصی است که نسبت به بهداشت خود اندک توجهی ندارد. ماده شپشک با سرعت حیرت‌آوری تولیدمثل کرده و روزانه ده‌ها تخم می‌گذارد.

تصویر بزرگنمایی شده چند شپش. در صورت عدم نظافت سر انسان می‌تواند بهترین مکان برای شپش محسوب شود. اغلب در مدارس با توجه به مجاورت کودکان روی نیمکت در صورتی که یکی از آنها حامل شپش باشد می‌تواند تمام همکلاسی‌ها را آلوده کند. شپش از خون انسان تغذیه کرده و محل گزیدگی آن دردآور است.

تصویر بزرگنمایی شده سر یک آب دزدک. آب دزدک به دلیل این که چند ده میلی‌متر طول دارد به وسیله چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. آب دزدک در اماکن مرطوب منازل زندگی می‌کند و می‌توان این جانور را در حمام‌ها و همین طور در انبارهای زیرزمینی مشاهده کرد. آب دزدک هر خورده آشغالی که در محل سکونتش وجود داشته باشد را می‌خورد.

تصویر یک کولئوپتر نوعی موجود ریز که دشمن سرسخت فرشهای خانه است. این موجودات ریز هر چیزی را که زیر پاهایشان احساس کنند می‌خورند خواه پشم فرش، موکت، مو، پوست‌های مرده، پارچه و یا پر باشد.

تصویر کابوس یک شب گرم تابستانی یا همان پشه که نوک نیش آن سلاح واقعی‌اش در تصویر به خوبی مشهود است. معمولا پشه‌ها برخی از انسانها را بیش از دیگران نیش می‌زنند. این حشره از خرطوم خود که قادر به سوراخ کردن پوست است برای تغذیه از خون قربانی خود استفاده می‌کند.

تصویر بزرگنمایی شده سر یک موریانه دشمن قسم خورده وسایل چوبی. موریانه‌ها وقتی به داخل یک خانه رخنه کنند درها، کابینت‌های چوبی و سایر وسایل چوبی خانه را سوراخ کرده و با تغذیه از چوب فقط سطح ظاهری آن را باقی می‌گذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد